A kozmetikai termékek marketing hatásának vizsgálata a Rhode kozmetikai márka tükrében Az érzékszervi marketing jelentősége a márkakommunikációban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lesti-Gúth Zsófia
Other Authors: Dr Danyi-Boll Anikó
Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Format: Thesis
Kulcsszavak:érzékszervi marketing
kommunikációs stratégia
kozmetikai cikkek
márka
márkahűség
márkastratégiák
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58820

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58820
005 20251027142456.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lesti-Gúth Zsófia 
245 1 2 |a A kozmetikai termékek marketing hatásának vizsgálata a Rhode kozmetikai márka tükrében Az érzékszervi marketing jelentősége a márkakommunikációban  |c Lesti-Gúth Zsófia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat célja az érzékszervi marketing jelentőségének vizsgálata a modern marketingkörnyezetben és márkakommunikációban, különös tekintettel a Rhode kozmetikai márka tükrében. A dolgozat központi kérdése, hogy a hatékony kommunikációs stratégia hogyan járulhat hozzá egy fiatal, digitálisan aktív célközönség megszólításához és a márkahűség kialakításához. A vizsgálat során kiemelten kutattam az érzékszervi marketing szerepét is, hogyan lehet fokozni a fogyasztói élményt és erősíteni a márkával való érzelmi kötődést. A dolgozatban SWOT-elemzést és marketingmix-analízist alkalmazva térképeztem fel a Rhode jelenlegi piaci pozícióját, valamint kérdőíves kutatás segítségével gyűjtöttem adatokat a fogyasztók márkával kapcsolatos benyomásairól, illetve a kozmetikai termékek marketing hatásáról. A mintát 150 fő alkotta és mintegy 75% (112 fő) a 18-35 év közötti korosztályba esett, akik használják is ezen termékeket. A kutatásból kiderült, hogy az egyének megítélése szerint a kozmetikai termékek választásakor az illat, csomagolás, nem elsődleges szempont, hanem sokkal inkább az ár és az összetevők minősége, amik alapján döntenek. A kozmetikai termékek vásárlási helye életkorfüggő is. Fizikai üzletekben inkább az idősebb korosztály vásárol, míg a fiatalabbak a személyes vásárlás mellett online is szívesen rendelnek főként, ha elérhetők termékinformációk vagy vélemények az adott kozmetikumról. A Rhode márkát a többség nem ismerte, de nem is ítélték el teljesen mértékben. Aki még nem vásárolt, de szívesen vásárolna azoknak az ár-érték arány a fontos a már vásárlók számára pedig vonzó az esztétikus csomagolás, hatékony összetevők, egyedi formulák, különleges kollaborációk és más vásárlók véleménye. Mivel csak néhányan ismerték a márkát ezért torzított, vagyis semleges eredmény jött ki a Rhode kommunikációjának megítélésére, hogy hiteles-e vagy sem. Az eredmények alapján egy részletes buyer personát állítottam össze, amely hozzájárult egy célzottabb, megújított márkakommunikációs stratégia kidolgozásához. A szakdolgozat rávilágít arra, hogy a tudatosan felépített és a célcsoport igényeire szabott kommunikáció nemcsak a márkaismertség, hanem a hosszú távú márkaérték növelésének is alapvető eszköze. 
695 |a érzékszervi marketing 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a kozmetikai cikkek 
695 |a márka 
695 |a márkahűség 
695 |a márkastratégiák 
695 |a online marketing 
700 1 |a Dr Danyi-Boll Anikó  |e ths 
700 1 |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58820/1/Lesti-G%C3%BAth%20Zs%C3%B3fia_WL5IQT_Diplomadolgozat_20250428_Marketing_mesterk%C3%A9pz%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58820/2/Lesti-G%C3%BAthZs%C3%B3fiaDBAFb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58820/3/Lesti-G%C3%BAthZs%C3%B3fiaPV%C3%81Fb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés