Az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kovács Alexandra
Other Authors: Kovács Dr. Ildikó
Vadász Pál Dániel
Format: Thesis
Kulcsszavak:befolyásolás
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
influencer
közösségi média
vásárlás
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58838
Description
Abstract:A szakdolgozatom célja annak vizsgálata, hogy az influencerek milyen mértékben és módon befolyásolják a Z generáció vásárlási szokásait, különös tekintettel a hitelesség, a közösségi média platformok használata, valamint az influencerek típusa szerinti eltérésekre. A dolgozatom során szekunder kutatással megalkotott elméleti alapokra építkezve kvantitatív (kérdőíves) és kvalitatív (mélyinterjús) primer kutatást is végeztem. A kérdőív a Z generáció közösségi médiahasználati szokásait és az influencerek iránti bizalom mértékét vizsgálta, míg a mélyinterjúk – Országh Adél, Huba Tímea és Horváth Dóra közreműködésével – árnyaltabb képet adtak az influencerek hitelességének szerepéről a vásárlási döntésekben. A kutatás során külön figyelmet fordítottam a L’Oréal Paris „Walk Your Worth” kampányára is, amely jó példaként szolgált arra, hogyan képes egy márka értékalapú üzeneteken keresztül mélyebb kapcsolatot kialakítani a fiatal fogyasztókkal. A dolgozatom eredményei rámutattak arra, hogy a Z generáció tagjai sokkal inkább követik az influencereket, mint a hagyományos reklámokat, de a hitelesség, az értékazonosság és a hosszú távú következetesség kiemelt fontosságú számukra a bizalom fenntartásában. A kutatás rávilágított arra is, hogy a közösségi médián keresztüli paraszociális kapcsolatok jelentősen befolyásolják a vásárlási döntéseket, így az influencermarketing ma már a marketingstratégiák megkerülhetetlen része.