Az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kovács Alexandra
Other Authors: Kovács Dr. Ildikó
Vadász Pál Dániel
Format: Thesis
Kulcsszavak:befolyásolás
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
influencer
közösségi média
vásárlás
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58838

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58838
005 20251027142512.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Alexandra 
245 1 3 |a Az influencerek hatása a Z generáció vásárlási szokásaira  |c Kovács Alexandra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom célja annak vizsgálata, hogy az influencerek milyen mértékben és módon befolyásolják a Z generáció vásárlási szokásait, különös tekintettel a hitelesség, a közösségi média platformok használata, valamint az influencerek típusa szerinti eltérésekre. A dolgozatom során szekunder kutatással megalkotott elméleti alapokra építkezve kvantitatív (kérdőíves) és kvalitatív (mélyinterjús) primer kutatást is végeztem. A kérdőív a Z generáció közösségi médiahasználati szokásait és az influencerek iránti bizalom mértékét vizsgálta, míg a mélyinterjúk – Országh Adél, Huba Tímea és Horváth Dóra közreműködésével – árnyaltabb képet adtak az influencerek hitelességének szerepéről a vásárlási döntésekben. A kutatás során külön figyelmet fordítottam a L’Oréal Paris „Walk Your Worth” kampányára is, amely jó példaként szolgált arra, hogyan képes egy márka értékalapú üzeneteken keresztül mélyebb kapcsolatot kialakítani a fiatal fogyasztókkal. A dolgozatom eredményei rámutattak arra, hogy a Z generáció tagjai sokkal inkább követik az influencereket, mint a hagyományos reklámokat, de a hitelesség, az értékazonosság és a hosszú távú következetesség kiemelt fontosságú számukra a bizalom fenntartásában. A kutatás rávilágított arra is, hogy a közösségi médián keresztüli paraszociális kapcsolatok jelentősen befolyásolják a vásárlási döntéseket, így az influencermarketing ma már a marketingstratégiák megkerülhetetlen része. 
695 |a befolyásolás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a influencer 
695 |a közösségi média 
695 |a vásárlás 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
700 1 |a Vadász Pál Dániel  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58838/1/Kov%C3%A1cs%20Alexandra%20Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58838/2/Kov%C3%A1cs%20Alexandra%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20202526%20tavasz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58838/3/K%C3%BCls%C5%91%20konzulens%20b%C3%ADr%C3%A1lata.pdf  |z Dokumentum-elérés