A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Skoda Anita
További közreműködők: Kovács Dr. Ildikó
Szabó Dániel
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:eladásösztönzés
fogyasztói magatartás
kommunikációs stratégia
marketingkommunikáció
márkahűség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58845

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58845
005 20251027142520.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Skoda Anita 
245 1 2 |a A Starbucks Happy Hour promóció eladásösztönző hatásának és kommunikációs támogatásának elemzése  |c Skoda Anita  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A diplomadolgozatomban a Starbucks Happy Hour promóciójának eladásösztönző hatását és kommunikációs támogatását vizsgáltam, különös figyelmet fordítva arra, hogyan befolyásolja ez az akció a fogyasztók magatartását rövid és hosszú távon. A dolgozatom fő célkitűzése volt feltárni, hogy milyen módon és milyen intenzitással ösztönzi a Happy Hour a Starbucks látogatottságát, illetve mely kommunikációs csatornák bizonyultak a legeredményesebbnek az üzenetek eljuttatásában a célközönséghez. Fontos volt számomra megérteni azt is, hogy a kampány hogyan támogatja a pozitív vásárlói élmény kialakulását, illetve milyen mértékben segíti elő a hosszú távú márkahűséget.A dolgozat első részében szekunder kutatás keretében dolgoztam fel a témához kapcsolódó szakirodalmat. Ennek során részletesen bemutattam a különböző promóciós stratégiákat, különösen kitérve a húzó, toló és integrált stratégiai megközelítésekre. A marketingkommunikáció eszközei közül az ATL (Above the Line), BTL (Below the Line) és TTL (Through the Line) kampányok jellemzőit tárgyaltam, különös tekintettel azok hatásmechanizmusaira és a fogyasztói magatartásra gyakorolt befolyásukra. A szakirodalom alapján azonosítottam azokat a legfontosabb tényezőket is, amelyek szerepet játszanak a fogyasztók vásárlási döntéseiben, valamint promóciókra adott reakcióikban.A dolgozatom második részében primer kutatást végeztem, amely kvantitatív és kvalitatív módszereket is tartalmazott. Egyrészt kérdőíves felmérést végeztem egy nagyobb fogyasztói mintán, másrészt részletes mélyinterjúkat készítettem a Starbucks vásárlóival. A kvantitatív kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a Happy Hour kampány jelentősen növeli az impulzusvásárlások számát, és aktívan ösztönzi az üzletek gyakrabban történő felkeresését. A mélyinterjúkból pedig világosan kiderült, hogy hosszabb távon is erősödött a márka iránti kötődés, továbbá a fogyasztók pozitív élményként értékelték a promóció nyújtotta lehetőségeket. A kutatás során különösen érdekes tapasztalat volt a digitális kommunikációs eszközök hatékonyságának igazolása, különösen a közösségi média, az e-mail marketing és a mobilalkalmazások tekintetében.A kutatási eredmények alapján konkrét javaslatokat is megfogalmaztam a Starbucks jövőbeli promócióinak hatékonyabb tervezésére vonatkozóan. A javaslatok közül kiemelkedik a személyre szabott marketingkommunikáció jelentősége, amely pontosabb célzást és magasabb fogyasztói elégedettséget tesz lehetővé, ezáltal tartósabb kapcsolat kialakítását biztosítva a márka és vásárlói között. 
695 |a eladásösztönzés 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a márkahűség 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
700 1 |a Szabó Dániel  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58845/1/Skoda%20Anita%20-%20A%20Starbucks%20Happy%20Hour%20prom%C3%B3ci%C3%B3%20elad%C3%A1s%C3%B6szt%C3%B6nz%C5%91%20hat%C3%A1s%C3%A1nak%20%C3%A9s%20kommunik%C3%A1ci%C3%B3s%20t%C3%A1mogat%C3%A1s%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58845/2/Skoda%20Anita%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20202526%20tavasz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58845/3/K%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat-Skoda%20Anita%20diplomadolgozat%C3%A1hoz%20%28A%20Starbucks%20Happy%20Hour%20prom%C3%B3ci%C3%B3%20elad%C3%A1s%C3%B6szt%C3%B6nz%C5%91%20hat%C3%A1s%C3%A1nak%20%C3%A9s%20kommunik%C3%A1ci%C3%B3s%20t%C3%A1mogat%C3%A1s%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se%29.pdf  |z Dokumentum-elérés