Az emelkedő ingerküszöb hatásai a videojátéknarratívákra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Sendula Balázs
További közreműködők: Hidasi Dr. Judit
Nagy Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kommunikációelmélet
pszichológia
szubkultúra
videojáték
videojáték fejlesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58846
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban a videójátékok történelmi, technikai, és kulturális aspektusait tekintem átszakmai és internetes források, illetve saját élmények alapján, különös tekintettel a narratívelemekre. A videójáték történelem fontosabb mérföldköveinek áttekintését a narratív elemekfőbb kategóriái szerint teszem meg, konkrét játékok és azok legfőbb elemeinek leírásánkeresztül. A videójátéknarratívák formáinak ismertetését követően, azok változását konkrétvideójáték sorozat (Batman Arkham univerzum) alapján vizsgálom. Ezen kívül a változásokkronológiai aspektusból történő fejlődését is áttekintem. A dokumentum több angol kifejezéstis tartalmaz, mivel a videójátékos szubkultúrában ezen angol kifejezések terjedtek el, és nemjellemző magyar nyelvű használatuk, azonban több esetben is lefordítottam ezeket akifejezéseket, az érthetőség kedvéért.