A belső kommunikáció szerepe a vállalati arculat és identitás formálásában, A 77 Elektronika Kft esettanulmánya

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zámbó Zsuzsanna Ágnes
További közreműködők: Hollóné Czenkár Judit
Totth Dr. Gedeon
Dokumentumtípus: Záródolgozat
Kulcsszavak:arculat - image
arculattervezés
belső imázs
belső kommunikáció fejlesztése
belső vállalati folyamatok
Corporate Identity
kommunikációs stratégia
vállalati imázs
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58856
Leíró adatok
Kivonat:Zámbó Zsuzsanna - A belső kommunikáció szerepe a vállalati arculat és identitás formálásában, A 77 Elektronika Kft esettanulmánya (2025, BGE) Szakdolgozatom a belső kommunikáció vállalati arculat- és identitásformálásban betöltött szerepét vizsgálja a 77 Elektronika Kft. esettanulmányán keresztül. A kutatás célja annak feltárása, hogy a belső kommunikáció milyen mértékben járul hozzá a vállalati információáramlás hatékonyságához, a munkavállalói elköteleződéshez, valamint a cég belső és külső imázsának erősítéséhez. A kutatás módszertana kvalitatív és kvantitatív elemeket ötvöz: A dolgozat elméleti kutatása a vállalati arculat és identitás, valamint a belső kommunikáció fogalmi alapjaira és azok összefüggéseire fókuszál. Az elsődleges cél az volt, hogy átfogó képet adjon arról, hogyan formálja a belső kommunikáció a vállalati arculatot és identitást. A kérdőíves felmérés és megfigyelés segítségével elemzi az információáramlás minőségét, a munkavállalók azonosulását a vállalati értékekkel, valamint a belső arculati elemek ismertségét és hatását. Az eredmények rámutattak arra, hogy bár a 77 Elektronika Kft. stabil és lojális munkavállalói bázissal rendelkezik, a belső kommunikáció terén fejlesztések szükségesek. A dolgozók igénylik az átláthatóbb, rendszeresebb és kétirányú kommunikációt, amely elősegíti a vállalat céljaival való azonosulást és növeli a munkavállalói elköteleződést. A kutatás javaslatokat fogalmazott meg többek között egy belső kommunikációs stratégia kialakítására, interaktív platformok bevezetésére, valamint közösségépítő események szervezésére. A dolgozat eredményei megerősítik, hogy a belső kommunikáció tudatos fejlesztése kulcsfontosságú tényező a vállalat hosszú távú sikeressége szempontjából, hozzájárulva mind az arculat erősítéséhez, mind pedig a munkáltatói márka vonzerejének növeléséhez.