Az online élelmiszerüzletek marketingkommunikációjának változása az infláció hatására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Trenka Bernadett
További közreműködők: Miskolci Tibor András
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:e-kereskedelem
infláció
koronavírus-járvány (COVID-19)
marketingkommunikáció
online értékesítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58874

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58874
005 20251027142547.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Trenka Bernadett 
245 1 3 |a Az online élelmiszerüzletek marketingkommunikációjának változása az infláció hatására  |c Trenka Bernadett  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatomban az infláció online élelmiszerüzletekre gyakorolt hatásait vizsgáltam, különös tekintettel a marketingkommunikáció változásaira. Az elmúlt évek során tapasztalható gazdasági kihívások, különösen a 2022-es inflációs csúcs, jelentős átalakulásokat idéztek elő az FMCG piacon, melyek az online értékesítési módszerek fejlődését is ösztönözték. Az árak emelkedése mellett, az online üzleteknek egyéb költségek beiktatásával is számolnia kell, hiszen számukra felmerülnek a csomagolási díjak, szállítási díjak és egyéb szolgáltatási díjak egyaránt. Ez ösztönözte a kereskedőket a marketingkommunikáció fejlesztésére és új módszerek kialakítására. Napjainkban ennek a legnépszerűbb módja a social media reklámok, azon belül is az aktuális trendek megszemélyesítése. Kutatásom során szekunder és primer módszereket alkalmaztam, mely során számos szakirodalom segítségével jutottam közelebb a kutatásom céljához. Primer módszerek közül számomra a kvantitatív kutatás hozta meg az eredményt, melyet kérdőív formájában alkalmaztam. A kérdőívemre adott válaszok alapján kiderült, hogy bár a fogyasztók túlnyomó többsége még mindig a személyes vásárlást preferálja, az online élelmiszervásárlás iránti nyitottság növekvő tendenciát mutat. Az online vásárlást elsősorban kényelmi szempontok motiválják, míg a visszatartó tényezők közé a minőségellenőrzés hiánya és az extra költségek sorolhatók. A vizsgálatok alapján megállapítható, hogy az infláció kis mértékben ugyan, de hozzájárult az online kereskedelem térnyeréséhez. A cégek kénytelenek voltak új marketingstratégiákat kialakítani, többek között hűségprogramokat és célzott social media kampányokat bevezetve. A Wolt Market példáján keresztül láthattuk, hogy a személyre szabott szolgáltatások és folyamatos innováció kulcsszerepet játszanak a vásárlók márkahűségének kialakításában. Bár az online élelmiszerüzletek Magyarországon még kezdetleges helyzetben vannak a személyes boltokhoz képest, a jövőben, az infrastruktúra fejlesztésével és a fogyasztói bizalom erősödésével ez az értékesítési forma egyre nagyobb szerepet kaphat. Ehhez azonban elengedhetetlen a minőségbiztosítás, a logisztikai kapacitás növelése és az átlátható kommunikáció fenntartása. 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a infláció 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a online értékesítés 
700 1 |a Miskolci Tibor András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58874/1/Az%20online%20%C3%A9lelmiszer%C3%BCzletek%20marketingkommunik%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak%20v%C3%A1ltoz%C3%A1sa%20az%20infl%C3%A1ci%C3%B3%20hat%C3%A1s%C3%A1ra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58874/2/B%C3%ADr%C3%A1lat_bels%C5%91_Trenka%20Bernadett.pdf  |z Dokumentum-elérés