Pszichológiai tényezők az ingatlanmarketingben, és a hazai ingatlanpiaci vállalatok

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Somogyvári Odetta
További közreműködők: Fekete Ildikó
Jäckel Dr. Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ármarketing
elméleti közgazdaságtan
gazdaságpszichológia
ingatlanmarketing
ingatlanpiac
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58881

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58881
005 20251027142554.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Somogyvári Odetta 
245 1 0 |a Pszichológiai tényezők az ingatlanmarketingben, és a hazai ingatlanpiaci vállalatok  |c Somogyvári Odetta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az ingatlanpiac a gazdaság egy rendkívül dinamikus területe, ahol a potenciális vásárlók mind anyagi, mind érzelmi téren összetett döntési helyzetben találják magukat. Az ingatlanpiacon történő tájékozódás, legyen szó vásárlásról vagy bérletről, komplex döntési folyamat, amelyet nem kizárólag objektív kritériumok vezérelnek. Az ár, a helyszín és az ingatlan minősége mellett az érzelmi és pszichológiai aspektusok is kulcsfontosságú szerepet játszanak a végső választásban. A marketing pszichológia alkalmazása az ingatlanszektorban az utóbbi időben dinamikusan fejlődött, mivel a piaci verseny egyre élesedése arra ösztönzi a cégeket, hogy kifinomultabb és tudatosabb stratégiákat dolgozzanak ki. A hirdetési stratégiák sikerének kulcsa a gondos tervezésben rejlik, amelynek során kiemelt figyelmet kell fordítani a reklámszöveg kidolgozottságára, a vizuális megjelenítés minőségére, a színek harmóniájára, az érzelmi ráhatás eszközeire, sőt még az érzékszervi elemek, mint például a zenei aláfestés vagy specifikus illatok alkalmazására is, amelyek mind-mind hozzájárulhatnak a fogyasztói élmény formálásához és mélyítéséhez. A tanulmány arra irányul, hogy feltárja azokat a pszichológiai mechanizmusokat, amelyek meghatározzák a hazai ingatlanmarketing jellegzetességeit, mindezt vállalati esettanulmányok segítségével illusztrálva és mélyrehatóan elemezve. A vizsgálat fókuszában a Duna House szerepel, egy olyan ingatlanközvetítő vállalat, amely hazai viszonylatban meghatározó piaci jelenléttel, átfogó szakértelemmel és kidolgozott marketingtervvel rendelkezik. 
695 |a ármarketing 
695 |a elméleti közgazdaságtan 
695 |a gazdaságpszichológia 
695 |a ingatlanmarketing 
695 |a ingatlanpiac 
700 1 |a Fekete Ildikó  |e ths 
700 1 |a Jäckel Dr. Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58881/1/Szakdolgozat%20k%C3%A9sz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58881/2/Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58881/3/Somogyv%C3%A1ri%20Odetta.pdf  |z Dokumentum-elérés