Egy magyar futballista márkaépítése a XXI. században – Szoboszlai Dominik márkájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Korim Dorina Nikolett
További közreműködők: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Szabados Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:márkaépítés
self-branding
sportolói márkák
Szoboszlai Dominik
sztármárka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58904
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogyan válhat Szoboszlai Dominik a XXI. századi magyar futball egyik legsikeresebb sportmárkájává. Célom az volt, hogy bemutassam, miként alakítja a tehetség, a hitelesség és a tudatos kommunikáció egy sportoló közéleti és gazdasági jelentőségét. A dolgozat aktualitását és relevanciáját az adja, hogy Szoboszlai már nem csupán sportteljesítménye, hanem karaktere és társadalmi hatása révén is kiemelkedő jelenséggé vált a hazai sportpiacon. A kutatás során a szakirodalmi feldolgozás mellett primer kutatásként mélyinterjúkat és tartalomelemzést végeztem, amelyekkel a dolgozstom elején feltett kérdéseimre kerestem a választ. Ezek Szoboszlai sportpályafutásának hazai hatásait, nemzetközi szerepvállalását, a pályán és azon kívül betöltött szerepeinek egyensúlyát térképezték fel. A dolgozatban külön figyelmet kapott az a kérdés, hogy a fiatal generáció miért érez vele különösen erős azonosulást. Az eredmények megerősítették, hogy Szoboszlai nemcsak egy kivételes futballista, hanem egy olyan példakép, aki képes generációkat megszólítani. Márkájának ereje a hitelességből, az önazonosságból és a közvetlenségből fakad. Szerepe túlmutat a sport világán, és hosszú távon is meghatározó lehet a hazai sportmárka-építés jövője szempontjából.