Egy magyar futballista márkaépítése a XXI. században – Szoboszlai Dominik márkájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Korim Dorina Nikolett
További közreműködők: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Szabados Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:márkaépítés
self-branding
sportolói márkák
Szoboszlai Dominik
sztármárka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58904

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58904
005 20251027142615.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Korim Dorina Nikolett 
245 1 0 |a Egy magyar futballista márkaépítése a XXI. században – Szoboszlai Dominik márkájának elemzése  |c Korim Dorina Nikolett  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban azt vizsgáltam, hogyan válhat Szoboszlai Dominik a XXI. századi magyar futball egyik legsikeresebb sportmárkájává. Célom az volt, hogy bemutassam, miként alakítja a tehetség, a hitelesség és a tudatos kommunikáció egy sportoló közéleti és gazdasági jelentőségét. A dolgozat aktualitását és relevanciáját az adja, hogy Szoboszlai már nem csupán sportteljesítménye, hanem karaktere és társadalmi hatása révén is kiemelkedő jelenséggé vált a hazai sportpiacon. A kutatás során a szakirodalmi feldolgozás mellett primer kutatásként mélyinterjúkat és tartalomelemzést végeztem, amelyekkel a dolgozstom elején feltett kérdéseimre kerestem a választ. Ezek Szoboszlai sportpályafutásának hazai hatásait, nemzetközi szerepvállalását, a pályán és azon kívül betöltött szerepeinek egyensúlyát térképezték fel. A dolgozatban külön figyelmet kapott az a kérdés, hogy a fiatal generáció miért érez vele különösen erős azonosulást. Az eredmények megerősítették, hogy Szoboszlai nemcsak egy kivételes futballista, hanem egy olyan példakép, aki képes generációkat megszólítani. Márkájának ereje a hitelességből, az önazonosságból és a közvetlenségből fakad. Szerepe túlmutat a sport világán, és hosszú távon is meghatározó lehet a hazai sportmárka-építés jövője szempontjából. 
695 |a márkaépítés 
695 |a self-branding 
695 |a sportolói márkák 
695 |a Szoboszlai Dominik 
695 |a sztármárka 
700 1 |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc  |e ths 
700 1 |a Szabados Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58904/1/Korim%20Dorina%20Nikolett_VQ11B5_2024_2025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58904/2/KorimDorinaNikolettPV%C3%81Fb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58904/3/BGE%20Korim%20Dorina%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés