A travel retail árképzés és hatása a vásárlási szokásokra az Estée Lauder Kereskedelmi Kft. példáján keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ludik Ágnes
További közreműködők: Forrai Márton
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:árképzési módszerek
duty-free
Estee Lauder
fogyasztói magatartás
repülőtér
szépségipar
travel retail
vásárlási szokás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58907
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásomban a travel retail, azon belül is a vámmentes, főként repülőtéri kiskereskedelem világát vizsgáltam, különös tekintettel a luxus szépségipari termékekre és azok árazására. A dolgozat középpontjában az Estée Lauder Kereskedelmi Kft. árképzési gyakorlata áll. Primer kutatásként online kérdőívet alkalmaztam, melyben a duty-free vásárlási szokásokat és az Estee Lauder Companies termékeinek használatát kutattam. Arra kerestem választ, hogyan befolyásolja az árképzés a vásárlási hajlandóságot a repülőtéri üzletekben, illetve hogyan vélekednek az emberek a repülőtéri árakról a klasszikus kiskereskedelmi egységekkel szemben. Eredményeim alapján a válaszadók többsége vonzónak találja a duty-free szépségipari kínálatot, különösen az exkluzív kiszerelések és kedvező árak miatt. Az Estée Lauder Companies termékeinél kiemelt szerepe van a kínálat különlegességének és elérhetőségének. A kutatás rávilágít arra, hogy a jól célzott promóciók kedvezmények kulcsfontosságúak lehetnek a fogyasztók megszólításában a travel retail szektorban.