A digitális marketing hatása a kerékpár értékesítésre és vásárlásra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Osterling Ádám
További közreműködők: Harsányi Dávid Péter
Karai Levente
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális marketing
kerékpár értékesítés
kerékpár vásárlás
kerékpározás
marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58932

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58932
005 20251027142644.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Osterling Ádám 
245 1 2 |a A digitális marketing hatása a kerékpár értékesítésre és vásárlásra  |c Osterling Ádám  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakirodalmi feldolgozásom során a kerékpározás kultúrájától és történetétől a különböző szakágak ismertetésén át a szükséges specifikus információkat dolgoztam fel a szakdolgozati kutatásom előkészítésének érdekében. A rendelkezésre álló szakirodalmak segítségével feldolgoztam a marketing kialakulásának, fejlődésének és a digitális marketing megjelenésének hatásásait. Gyermekkorom óta része életemnek a kerékpározás. Eleinte csak hobbiként szolgált, majd fokozatosan váltam versenyzővé. Az évek során nemcsak sportolói-, hanem kereskedelmi tapasztalattal is gazdagodtam, amikor egy kerékpárboltban kezdtem el dolgozni. E kettős szemszögből felhasználóként és értékesítőként is egyre inkább világossá vált számomra, hogy a kerékpár vásárlási döntéseket nemcsak technikai szempontok, hanem egyre inkább a digitális marketing is befolyásolja. Éppen ezért választottam szakdolgozatom témájául „A digitális marketing hatása a kerékpár vásárlásra és értékesítésre” kérdéskört, hogy közelebb hozzam ezt az összetett témát nemcsak magamhoz, hanem a szakmai közönséghez is. Dolgozatomban részletesen bemutattam a kerékpározás történetét, kulturális szerepét Magyarországon, valamint a különféle szakágakat is. Ezt követően áttekintettem a marketing fejlődését, különös hangsúlyt fektetve a digitális marketing eszközeire és hatásaira. Kvantitatív kutatásomban kérdőíves módszerrel vizsgáltam meg a vásárlók szokásait és attitűdjeit, majd ezt követően kvalitatív interjúval egészítettem ki az eredményeket, amit a gödöllői Ákos Bike kerékpárbolt vezetőjével készítettem. Kutatásom alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy a digitális marketing főként a közösségi média, az online hirdetések és a keresőoptimalizálás meghatározó tényezővé vált a kerékpárok értékesítése során. A fiatalabb generációk különösen fogékonyak az online tartalmakra, de az idősebb korosztály is egyre inkább nyitott az online vásárlásra. Ugyanakkor a személyes kontaktust igénylő vásárlási élmény, a boltban nyújtott tanácsadás és a kipróbálás lehetősége továbbra is fontos szempont főként a prémium termékek esetében. A kutatásban résztvevők közel háromnegyede kifejezetten megbízik a szaküzletek eladóiban, ami rávilágít arra, hogy a digitális eszközök és az offline kapcsolatok megfelelő kombinációja a siker kulcsa. A szaküzletek tehát nemcsak eladási pontként funkcionálnak, hanem közösségi és tanácsadói szerepük is van, amelyet a digitális marketing tudatos és stratégiai használatával tudnak megerősíteni. Hiszem, hogy a jövő kerékpár értékesítése azokban a modellekben rejlik, ahol a személyesség nem vész el a digitalizációban, hanem éppen azzal kiegészülve egy újfajta, élményalapú vásárlási élményt tud teremteni. 
695 |a digitális marketing 
695 |a kerékpár értékesítés 
695 |a kerékpár vásárlás 
695 |a kerékpározás 
695 |a marketing 
700 1 |a Harsányi Dávid Péter  |e ths 
700 1 |a Karai Levente  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58932/1/szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58932/2/Biralat_Osterling_Adam.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58932/3/k%C3%BCls%C5%91%20szem%C3%A9ly%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés