A gazdaság érzelmi lenyomata A fogyasztói bizalmi index kapcsolata a makrogazdasági mutatókkal és szerepe az Európai Unióban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fekete Heléna Lilla
További közreműködők: Bánhalmi Dr. Árpád
Sándorné Dr. Kriszt Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Európai Unió
fogyasztói bizalmi index
fogyasztói bizalom
gazdaságpszichológia
makrogazdasági számítások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58933

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58933
005 20251027142645.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fekete Heléna Lilla 
245 1 2 |a A gazdaság érzelmi lenyomata  |b A fogyasztói bizalmi index kapcsolata a makrogazdasági mutatókkal és szerepe az Európai Unióban  |c Fekete Heléna Lilla  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A bizalom a hétköznapjaink egyik meghatározó érzése, mely kihat életünk számos területére. Személyes emberi kapcsolatainknak és a társadalom egészének sikeres működéséhez elengedhetetlen a bizalom megléte. Jelenléte lehetővé teszi az emberek közötti együttműködést, döntéshozatalt, a közös jövő formálását – és itt kapcsolódik be a gazdaság működésébe. A fogyasztók a gazdaságba, az államba vetett bizalmuk alapján döntik el, mennyit hajlandóak költeni, beruházni, illetve megtakarítani. A bizalom a gazdasági és politikai döntések és események hatására növekedhet, de csökkenhet is, melynek következtében a gazdaság helyzete tovább javulhat vagy romolhat.A fogyasztók bizalma a fogyasztói bizalmi index (consumer confidence index - CCI) segítségével mérhető. Dolgozatomban szeretném megvizsgálni a fogyasztói bizalmi index és más makrogazdasági mutatók közötti kapcsolatot, kideríteni, hogy a bizalom nagyságában megvalósult fogyasztói döntések befolyásolják-e jobban a gazdasági folyamatok alakulását, vagy ellenkezőleg, a gazdaság alakulása befolyásolja-e jelentősebben a bizalom nagyságát. Ehhez az elemzéshez fontos figyelembe vennem a mutatók összetételét, milyen közvetlen és közvetett tényezők lehetnek szintén hatással alakulásukra, hiszen rendkívül összetett, egymással összefüggésben álló elemekről beszélünk.Kutatásom során az alábbi kutatási kérdésekre kerestem a választ:Mely makrogazdasági mutatók mutatnak a legerősebb kapcsolatot a fogyasztói bizalmi indexszel a vizsgált időszakban az Európai Unió tagállamaiban és milyen irányban befolyásolja a fogyasztói bizalmi index ezeknek a makrogazdasági mutatóknak az alakulását és fordítva?Hogyan tagolják a CCI értékei az Európai Uniót, és miképpen változik a fogyasztói bi-zalmi index és a makrogazdasági mutatók közötti kapcsolat a vizsgált országokban?Milyen trendek fedezhetőek fel a fogyasztói bizalomban a vizsgált időszakban?Mennyire megbízható a fogyasztói bizalmi index, mint a jövőbeli gazdasági állapot előre-jelző indikátora?A négy kutatási kérdés segítségével a fogyasztói bizalmi index témakörét több szempontból is meg tudtam közelíteni, így egy komplex képet kaptam nem csak a mutatóról, hanem a tényleges fogyasztói bizalomról is. 
695 |a Európai Unió 
695 |a fogyasztói bizalmi index 
695 |a fogyasztói bizalom 
695 |a gazdaságpszichológia 
695 |a makrogazdasági számítások 
700 1 |a Bánhalmi Dr. Árpád  |e ths 
700 1 |a Sándorné Dr. Kriszt Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58933/1/Fekete_Hel%C3%A9na_Lilla_Szakdolgozat_2025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58933/2/biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes%20Fekete%20Hel%C3%A9na%20Lilla.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58933/3/Fekete%20Hel%C3%A9na%20Lilla%202025%20KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés