Agyrázkódások a pályán, narratívák a médiában Az NFL kommunikációja a CTE-vel és agyrázkódásokkal kapcsolatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vaskor György
További közreműködők: Krasztev Dr. Péter Lajos
Kun Zsolt
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kommunikációs stratégia
közösségi média
sport
sport sérülések
sportkommunikáció
sportmédia
válságkommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58934

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58934
005 20251027142646.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vaskor György 
245 1 0 |a Agyrázkódások a pályán, narratívák a médiában  |b Az NFL kommunikációja a CTE-vel és agyrázkódásokkal kapcsolatban  |c Vaskor György  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban az NFL kommunikációs stratégiáit vizsgáltam a fejsérülések, különösen az agyrázkódások és a krónikus traumatikus enkefalopátia (CTE) kapcsán, a sportkommunikáció, válságkommunikáció és médiaelméletek elméleti keretében. Kutatásom kvalitatív módszertannal készült, amely hivatalos sajtóanyagok, közösségi médiás tartalmak, illetve két NFL-szakértővel készített interjú elemzésére épült. A dolgozat feltárja, hogy az NFL kommunikációja jelentős változáson ment keresztül. A kezdeti tagadás és minimalizálás után a közvélemény, jogi eljárások és a média nyomására a liga áttért egy proaktívabb, felelősségteljesebb kommunikációs stratégiára. A transzmissziós és rituális kommunikációs modellek, valamint a keretezés elmélete alapján elemezve megállapítottam, hogy bár az NFL napjainkra jelentős erőfeszítéseket tesz a játékosok egészségének védelmében, a felelősségvállalás és a hitelesség terén továbbra is vannak hiányosságok. A liga kommunikációs stratégiái ma már részben megfelelnek a professzionális válságkommunikáció normáinak, azonban a bizalom teljes helyreállításához hosszú távon következetes és őszinte cselekvés szükséges. A kutatás rávilágít arra is, hogy a közösségi média nyilvánossága alapvetően új dinamikát teremtett a sportkommunikációban, és a közvélemény folyamatos kontrollja ma már elkerülhetetlen tényező az NFL számára. Úgy gondolom kutatásom hozzájárul a sportligák társadalmi felelősségvállalásának és kommunikációs gyakorlatainak mélyebb megértéséhez. 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a közösségi média 
695 |a sport 
695 |a sport sérülések 
695 |a sportkommunikáció 
695 |a sportmédia 
695 |a válságkommunikáció 
700 1 |a Krasztev Dr. Péter Lajos  |e ths 
700 1 |a Kun Zsolt  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58934/1/Szakdolgozat_Vaskor_Gy%C3%B6rgy.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58934/2/Vaskor%20Gy%C3%B6rgy_biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58934/3/Vaskor_20Gy_C3_B6rgy_20szakdolgozat_20b_C3_ADr_C3_A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés