A fogyasztói intelligencia alkalmazása a globális marketingben A kulturális tényezők szerepe és hatása a fogyasztói szokásokra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kőhegyi Nelli
Other Authors: Kássa Dóra
Kovács Dr. Annamária
Format: Thesis
Kulcsszavak:fmcg szektor
fogyasztói intelligencia
fogyasztói kultúra
fogyasztói magatartás
globális marketing
kulturális környezet
kulturális tényezők
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973
Description
Abstract:A dolgozat a fogyasztói intelligencia globális marketingben való alkalmazását vizsgálja, kiemelten a kulturális tényezők vásárlási szokásokra gyakorolt hatására. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan formálják a kulturális különbségek a nemzetközi vállalatok marketingstratégiáit, valamint milyen vásárlói attitűdök figyelhetők meg a magyar piacon. A primer kutatás kvantitatív és kvalitatív módszerek kombinációjával valósult meg. Az adatgyűjtés egy online kérdőív és hat, az FMCG szektorban dolgozó piackutatóval készített szakértői interjú révén történt. A kérdőív az árérzékenységet, a márkahűséget, a fenntarthatóság iránti attitűdöket, a nemzeti kötődést és az online vásárlási szokásokat vizsgálta. Az interjúk gyakorlati tapasztalatokon keresztül mélyítették el a fogyasztói magatartás változásainak megértését. Az eredmények alapján az ár továbbra is meghatározó tényező, de az érzelmi kötődés és a nemzeti identitás szintén jelentős szerepet játszik a vásárlói döntésekben. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség elsősorban a fiatalabb generációk körében figyelhető meg, miközben a digitális csatornák használatában generációs és földrajzi különbségek mutatkoznak. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is megfogalmaz a kulturálisan érzékeny lokalizáció, a hiteles fenntarthatósági kommunikáció és az értékalapú márkastratégiák alkalmazására.