A fogyasztói intelligencia alkalmazása a globális marketingben A kulturális tényezők szerepe és hatása a fogyasztói szokásokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kőhegyi Nelli
További közreműködők: Kássa Dóra
Kovács Dr. Annamária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fmcg szektor
fogyasztói intelligencia
fogyasztói kultúra
fogyasztói magatartás
globális marketing
kulturális környezet
kulturális tényezők
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg58973
005 20251027142723.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kőhegyi Nelli 
245 1 2 |a A fogyasztói intelligencia alkalmazása a globális marketingben  |b A kulturális tényezők szerepe és hatása a fogyasztói szokásokra  |c Kőhegyi Nelli  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat a fogyasztói intelligencia globális marketingben való alkalmazását vizsgálja, kiemelten a kulturális tényezők vásárlási szokásokra gyakorolt hatására. A kutatás célja, hogy feltárja, hogyan formálják a kulturális különbségek a nemzetközi vállalatok marketingstratégiáit, valamint milyen vásárlói attitűdök figyelhetők meg a magyar piacon. A primer kutatás kvantitatív és kvalitatív módszerek kombinációjával valósult meg. Az adatgyűjtés egy online kérdőív és hat, az FMCG szektorban dolgozó piackutatóval készített szakértői interjú révén történt. A kérdőív az árérzékenységet, a márkahűséget, a fenntarthatóság iránti attitűdöket, a nemzeti kötődést és az online vásárlási szokásokat vizsgálta. Az interjúk gyakorlati tapasztalatokon keresztül mélyítették el a fogyasztói magatartás változásainak megértését. Az eredmények alapján az ár továbbra is meghatározó tényező, de az érzelmi kötődés és a nemzeti identitás szintén jelentős szerepet játszik a vásárlói döntésekben. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség elsősorban a fiatalabb generációk körében figyelhető meg, miközben a digitális csatornák használatában generációs és földrajzi különbségek mutatkoznak. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is megfogalmaz a kulturálisan érzékeny lokalizáció, a hiteles fenntarthatósági kommunikáció és az értékalapú márkastratégiák alkalmazására. 
695 |a fmcg szektor 
695 |a fogyasztói intelligencia 
695 |a fogyasztói kultúra 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a globális marketing 
695 |a kulturális környezet 
695 |a kulturális tényezők 
695 |a vásárlási szokások 
700 1 |a Kássa Dóra  |e ths 
700 1 |a Kovács Dr. Annamária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973/2/Bizalmas%20nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973/3/K%C5%91hegyi%20Nelli%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58973/4/K%C5%91hegyi%20Nelli%20b%C3%ADr%C3%A1lat-BGE%202025-PDF.pdf  |z Dokumentum-elérés