A Dior kommunikációs stratégiájának evolúciója A hírességek szerepe a luxusmárka pozícionálásában és a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Füleki Sára
Other Authors: Kis Károlyné
Zelena Dr. habil András
Format: Thesis
Kulcsszavak:Dior
fogyasztói magatartás
fogyasztói társadalom
hírességek
kommunikációs stratégia
luxusmárka
márkastratégiák
márkázás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58976
Description
Abstract:Szakdolgozatom célja, annak feltárása, hogy a hírességek alkalmazása, miként befolyásolja a Dior luxusmárka pozícionálását és a fiatal fogyasztói magatartást. A kutatás két fő tartalmi elemzésre épül. Az első egység a luxusmárkák sajátosságain, a fogyasztói motiváció indítékain és a márkapiaci pozícionáláson keresztül alapozza meg a Dior kommunikációs stratégiájának evolúcióját vizsgáló tartalomelemzést, amely négy történeti időszakra bontva mutatja be a márka fejlődését a megalapítástól, napjainkig. A második egység a hírességekre épülő kommunikációs technikák mögöttes hatékonyságát tárja fel, pszichológiai, érzelmi, érzékszervi aspektusok, valamint a celebrity endorsement elméletek keretében. Ezt követően elvégeztem a második tartalmi kutatásom, amely öt hatásmechanizmus modell mentén, a sémáknak megfelelő öt különböző Dior reklámkampányt vizsgál. Ezen eredmények összeségei rávilágítanak, hogy a márka tudatosan alakítja ki a hírességekkel való azonosuláson alapuló stratégiáját, amely érzelmi kötődést, márkahűséget és élményszerű kapcsolatot generál a fiatal fogyasztók körében, ezáltal hozzájárulva a Dior elit státuszának megőrzéséhez és jövőbeni pozíciójának megszilárdításához.