Az influenszer marketing hatása a fogyasztói döntésekre a szépségiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Szimonetta
További közreműködők: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:döntéshozatal
fogyasztói magatartás
influencer
influencer marketing
szépségipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58992

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg58992
005 20251027142740.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Szimonetta 
245 1 3 |a Az influenszer marketing hatása a fogyasztói döntésekre a szépségiparban  |c Kovács Szimonetta  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a A dolgozatom célja az volt, hogy átfogó képet kapjak az influencer marketing szerepéről a szépségiparban, különös figyelmet fordítva arra, hogy hogyan befolyásolja a fogyasztók döntéshozatali folyamatait.A dolgozatomban részletesen bemutattam az influencer marketing alapjait, az influencerek különböző típusait, a szépségipar fejlődését, valamint a közösségi média hatását a fogyasztói szokásokra. Az online kérdőíves kutatásom eredményei igazolták az általam megfogalmazott hipotéziseket.Az online kérdőív alapján jól látszik, hogy az influencerek valóban komoly hatással vannak a vásárlási döntésekre, különösen a 18–25 év közötti női célcsoport körében. A válaszadók nagy része napi szinten használja a közösségi média platformokat, és többségük már vásárolt olyan terméket, amit influencernél látott. Az is kiderült, hogy a fogyasztók nem csupán a promóciós tartalmakat keresik, hanem a személyes tapasztalatokon alapuló, őszinte ajánlásokat részesítik előnyben. Ezért az influencer marketing akkor a legeredményesebb, ha a tartalom hiteles, és nem erőltetett reklámként jelenik meg. Fontos megállapítás, hogy a hagyományos reklámokkal szemben az influencerek által közvetített üzenetek sokkal jobban eljutnak a fogyasztókhoz, különösen a közösségi média dinamikus felületein, mint például az Instagramon vagy a TikTokon. Az edukatív és gyakorlati tartalmak, mint a sminkrutinok vagy bőrápolási tippek, jelentősen hozzájárulnak a fogyasztók elköteleződéséhez és vásárlási hajlandóságához. Ezen kívül a kutatás rámutatott arra is, hogy a fogyasztók számára továbbra is fontosak az online vélemények, értékelések, és sokan ezeket is figyelembe veszik a döntéseik során. A dolgozatomban több javaslatot is megfogalmaztam a szépségipari márkák számára, ahogy azt a javaslatoknál részletesen kifejtettem.Összességében megállapítható, hogy az influencer marketing nemcsak egy átmeneti trend, hanem egy olyan újfajta kommunikációs eszköz, amely hosszú távon is meghatározza a szépségipari márkák sikerességét. 
695 |a döntéshozatal 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a influencer 
695 |a influencer marketing 
695 |a szépségipar 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58992/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%202025%20Kov%C3%A1cs%20Szimonetta%20.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/58992/2/Kov%C3%A1cs%20Szimonetta_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf  |z Dokumentum-elérés