Sör, identitás és krízis A Bud Light esete

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Magyar Márton
További közreműködők: Folmeg Dr. Márta
Palotás Boglárka
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:cancel culture
kommunikációs stratégia
kríziskommunikáció
sör
vállalati reputáció
válságkezelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/58994
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat a Bud Light 2023-as krízisének elemzésére fókuszál, amely egy transznemű influenszerrel folytatott marketingkampányt követően váltott ki országos, majd nemzetközi méretű negatív visszhangot. A kutatás célja annak feltárása, hogy miként járult hozzá a vállalat kríziskommunikációja a válság eszkalációjához, valamint hogy a megfelelő kommunikációs stratégiával mérsékelhető lett volna-e a reputációs kár. A dolgozat kvalitatív esettanulmány-módszertant alkalmaz, amely az Anheuser-Busch InBev válságkezelését vizsgálja a Situational Crisis Communication Theory (SCCT) elméleti modell alapján, kiegészítve egy tematikus sajtóelemzéssel 21 releváns, angol nyelvű cikk feldolgozásával. Az eredmények rámutatnak, hogy a vállalat késedelmes, következetlen és értéksemleges kommunikációja mindkét fő fogyasztói csoport elidegenedéséhez vezetett, és súlyosbította a válságot. A kutatás megmutatja a társadalmi érzékenység és a politikai polarizáció szerepét a modern vállalati kommunikációs kihívásokban, valamint rávilágít arra, hogy a közösségi média gyors reakcióideje alapvetően alakítja át a kríziskezelés dinamikáját.