Fenntarthatóság és vásárlói élmény A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pozsik Panna
További közreműködők: Szabó Edit
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:fenntarthatóság
környezetbarát termék-minősítés
márkahűség
online értékesítés
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59008
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatomban a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt vizsgáltam a DM üzletláncmarketingstratégiáján keresztül. A téma aktualitását az adja, hogy a fenntarthatóság egyrefontosabbá válik a fogyasztói döntések során, valamint a vásárlói élmény is kulcsszerepetjátszik a márkahűség kialakításában.A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, ahogy bemutattam afenntarthatóságot, valamint annak szerepét a marketingben. Továbbá részletesen elemeztem avásárlói élményt, illetve a márkahűség szerepét a vásárlói élményben. Ezután bemutattam aDM cégprofilját, értékrendjét, fenntarthatósági törekvéseit, valamint a vásárlási élményreirányuló stratégiáit. A kutatás során kiderült, hogy a DM tudatosan figyel a fenntarthatóságra,és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy vásárlók számára minőségi, környezetbarát termékeket éspozitív vásárlási élményt kínáljon.A dolgozat második részében primer kutatást készítettem. Kvantitatív módszert választottam,kérdőíves megkérdezésen keresztül mértem fel a fogyasztók véleményét és tapasztalatait. Akérdőíves kutatás eredményeként megállapítható, hogy a fogyasztók számára fontos afenntarthatóság, és sokuk számára döntő tényező is a vásárlási döntések során. A DMfenntarthatósági törekvéseit általában pozitívan értékelik. Emellett a vásárlói élménnyel iselégedettek, kiemelve a bolti környezetet, a személyzet segítőkészségét.A kutatás eredményei alapján javaslatokat fogalmaztam meg a DM számára a fenntarthatóságikommunikáció, valamint a vásárlói elköteleződés további erősítése érdekében.Összességében a DM jó úton halad afelé, hogy a fenntarthatóság szerves részét képezze avállalat marketingstratégiájának, ugyanakkor a további fejlődés érdekében érdemes mégnagyobb figyelmet fordítani a kommunikációra.Dolgozatom eredményei igazolják, hogy a fenntarthatóság és a pozitív vásárlói élmény mégnagyobb versenyelőnyt jelenthet a vállalatok számára.