Fenntarthatóság és vásárlói élmény A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pozsik Panna
További közreműködők: Szabó Edit
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:fenntarthatóság
környezetbarát termék-minősítés
márkahűség
online értékesítés
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59008

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg59008
005 20251027142758.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pozsik Panna 
245 1 0 |a Fenntarthatóság és vásárlói élmény  |b A DM Drogerie Markt marketingstratégiájának elemzése  |c Pozsik Panna  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatomban a fenntarthatóságot és a vásárlói élményt vizsgáltam a DM üzletláncmarketingstratégiáján keresztül. A téma aktualitását az adja, hogy a fenntarthatóság egyrefontosabbá válik a fogyasztói döntések során, valamint a vásárlói élmény is kulcsszerepetjátszik a márkahűség kialakításában.A dolgozatom első részében szekunder kutatást végeztem, ahogy bemutattam afenntarthatóságot, valamint annak szerepét a marketingben. Továbbá részletesen elemeztem avásárlói élményt, illetve a márkahűség szerepét a vásárlói élményben. Ezután bemutattam aDM cégprofilját, értékrendjét, fenntarthatósági törekvéseit, valamint a vásárlási élményreirányuló stratégiáit. A kutatás során kiderült, hogy a DM tudatosan figyel a fenntarthatóságra,és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy vásárlók számára minőségi, környezetbarát termékeket éspozitív vásárlási élményt kínáljon.A dolgozat második részében primer kutatást készítettem. Kvantitatív módszert választottam,kérdőíves megkérdezésen keresztül mértem fel a fogyasztók véleményét és tapasztalatait. Akérdőíves kutatás eredményeként megállapítható, hogy a fogyasztók számára fontos afenntarthatóság, és sokuk számára döntő tényező is a vásárlási döntések során. A DMfenntarthatósági törekvéseit általában pozitívan értékelik. Emellett a vásárlói élménnyel iselégedettek, kiemelve a bolti környezetet, a személyzet segítőkészségét.A kutatás eredményei alapján javaslatokat fogalmaztam meg a DM számára a fenntarthatóságikommunikáció, valamint a vásárlói elköteleződés további erősítése érdekében.Összességében a DM jó úton halad afelé, hogy a fenntarthatóság szerves részét képezze avállalat marketingstratégiájának, ugyanakkor a további fejlődés érdekében érdemes mégnagyobb figyelmet fordítani a kommunikációra.Dolgozatom eredményei igazolják, hogy a fenntarthatóság és a pozitív vásárlói élmény mégnagyobb versenyelőnyt jelenthet a vállalatok számára. 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a környezetbarát termék-minősítés 
695 |a márkahűség 
695 |a online értékesítés 
695 |a vállalkozás marketingstratégiája 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59008/1/Pozsik%20Panna_JRW0WI.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59008/2/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Pozsik%20Panna.pdf  |z Dokumentum-elérés