A nemek közötti kommunikáció ábrázolása a médiában Sztereotípiák és valóság

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jani Anna Lujza
További közreműködők: Kaposi Dr. Ildikó
Veress Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gender
kommunikáció
média
nemi különbségek
nemi szerepek
reklám
sztereotípia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59017

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59017
005 20251027142808.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jani Anna Lujza 
245 1 2 |a A nemek közötti kommunikáció ábrázolása a médiában  |b Sztereotípiák és valóság  |c Jani Anna Lujza  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozat középpontjában a nemek közötti kommunikáció és annak médiabeli ábrázolása áll, különös figyelemmel a társadalmi nem (gender) és a biológiai nem közötti különbségek megjelenítésére. A munka célja annak feltárása, hogy a média milyen szerepet játszik a genderkommunikáció társadalmi értelmezésében, illetve hogyan változott az elmúlt évtizedek során a média véleménye és ábrázolásmódja e kérdéskört illetően. A dolgozat első része a gender fogalmi hátterét mutatja be, különös hangsúlyt helyezve arra, hogy a nemi szerepek nem pusztán biológiai adottságokon, hanem társadalmi és kulturális konstrukciókon alapulnak. Ezt követően a férfiak és nők közötti kommunikációs különbségek elemzése következik, Jennifer Coates és más szociolingvisztikai kutatók munkái alapján. A beszédstílusok, a kommunikációs dominancia, a beszédtér kisajátítása, valamint a csend és nem együttműködés jelenségeinek vizsgálata rávilágít arra, hogy a nyelv és a kommunikáció milyen mértékben tükrözi és fenntartja a társadalmi nemi egyenlőtlenségeket. A dolgozat második részében a média nemábrázolási gyakorlatai kerülnek elemzésre, különös tekintettel a reklámokra, magazinokra és televíziós tartalmakra. A szerző megvizsgálja, hogyan jelentek meg a nemekhez kapcsolódó sztereotípiák a múltban, és milyen irányban változtak ezek az ábrázolások napjainkra. A kortárs médiaelemzések alapján arra a következtetésre jut, hogy bár érzékelhető a fejlődés a nemi szerepek sokszínűbb és árnyaltabb bemutatása felé, a hagyományos sztereotípiák még mindig erőteljesen jelen vannak. A dolgozat végkövetkeztetése, hogy a média jelentős befolyással bír a nemi szerepekről kialakuló társadalmi tudás alakításában. A nemek közötti kommunikáció és annak médiareprezentációja nem csupán a meglévő normákat tükrözi, hanem aktívan részt vesz azok formálásában is. Ennek megértése alapvető fontosságú a társadalmi nemek közötti egyenlőség előmozdításához. 
695 |a gender 
695 |a kommunikáció 
695 |a média 
695 |a nemi különbségek 
695 |a nemi szerepek 
695 |a reklám 
695 |a sztereotípia 
700 1 |a Kaposi Dr. Ildikó  |e ths 
700 1 |a Veress Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59017/1/Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59017/2/Jani_biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59017/3/szakdolgozati%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés