Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Petkó Laura Csenge
További közreműködők: Fodor Gabriella
Szondi Dr. György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:2024 TikTok strategy
brand communication
Content strategy
Duolingo
Engagement metrics
márkaépítés
márkahűség
Ryanair
tartalomgyártás
Tiktok
TikTok features
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59055

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59055
005 20251027142901.0
008 251027suuuu hu om 000 eng d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a en 
100 1 |a Petkó Laura Csenge 
245 1 0 |a Maximising Engagement on TikTok - A Comparison of Ryanair’s and Duolingo’s Platform-Specific Strategies  |c Petkó Laura Csenge  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a This thesis explores how Ryanair and Duolingo utilise TikTok to connect with younger audiences through a quantitative, comparative content analysis of 519 posts from 2024. It investigates which content types, platform features, and brand humanising elements most effectively drive engagement. Findings show that for both brands, entertaining and mixed content types generated the highest engagement, while promotional received the lowest. Platform-specific features, such as short video formats, trending sounds, and photo swipes consistently increased engagement. Duolingo achieved higher engagement through consistent use of its mascot, first-person speech, and trend alignment. In contrast, Ryanair relied more on original audio and editing tools, resulting in mixed performance but a unique brand strategy. Although limited to two brands and one year, this study provides practical insights into effective TikTok communication and underscores the importance of aligning platform-specific strategies and audience expectations with an authentic brand identity. 
695 |a 2024 TikTok strategy 
695 |a brand communication 
695 |a Content strategy 
695 |a Duolingo 
695 |a Engagement metrics 
695 |a márkaépítés 
695 |a márkahűség 
695 |a Ryanair 
695 |a tartalomgyártás 
695 |a Tiktok 
695 |a TikTok features 
700 1 |a Fodor Gabriella  |e ths 
700 1 |a Szondi Dr. György  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59055/1/Maximising%20Engagement%20on%20TikTok%20-%20A%20Comparison%20of%20Ryanair%E2%80%99s%20and%20Duolingo%E2%80%99s%20Platform-Specific%20Strategies%20By%20Laura%20Csenge%20Petk%C3%B3_SW0EWL.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59055/2/Petk%C3%B3_dissertation_report_external.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59055/3/Petk%C3%B3_diss_report.pdf  |z Dokumentum-elérés