A nők reprezentálása a reklámokban Az alkoholreklámok és a nők kapcsolata; A Budweiser sörreklámok vizsgálata az '50-es évektől napjainkig

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Fábián Tímea
Other Authors: Halmai Dr. Tamás
Tóth Mária
Format: Thesis
Kulcsszavak:alkohol
marketingeszközök
nők
reklámkampányok
reprezentáció
sör
szexualitás
sztereotípia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59076
Description
Abstract:Dolgozatomban a nők reklámokban történő reprezentálását fogom vizsgálni, különösképpen az alkoholreklámok tekintetében.Ugyan sokat változtak a reklámok napjainkra, de még manapság is találkozhatunk megbotránkoztató vagy megkérdőjelezhető reklámokkal, amelyek esetlegesen különböző kulturális kérdésekkel foglalkoznak, vagy sztereotípiákat boncolgatnak. Különösen hangsúlyos tud ez lenni a nemi szerepek kapcsán és azon belül is a nők ábrázolását illetően.A 20. században rohamosan elkezdtek elterjedni a szexuális jellegű reklámok külföldön és hazánkban egyaránt, ahol az esetek többségében női karaktereket használtak az illusztráláshoz. Több féle hirdetés fajtában is jellemző, a kutatásomban kifejezetten az alkoholreklámok és a női ábrázolás kapcsolatát fogom vizsgálni, azon belül pedig a Budweiser alkoholreklámjainak változását az '50-es évektől napjainkig.Kutatásom lényege, hogy választ kapjak az alábbi kérdésre: Változott-e a nők reklámokban való megjelenítésének módja az elmúlt évtizedekben?Illetve ehhez kapcsolódva és a kutatásra ráépítve, annak vizsgálata, hogy hogyan változtak a női karakterek és megjelenítésük módja a Budweiser sörmárka reklámjaiban az idők során?