Az impulzusvásárlás ösztönzése a magyar online szépségipari kereskedelemben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Anna Laura
További közreműködők: Döklen-Takács Viktória
Máté Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális marketing
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
impulzus
impulzusvásárlás
szépségipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59077

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59077
005 20251027142923.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Horváth Anna Laura 
245 1 3 |a Az impulzusvásárlás ösztönzése a magyar online szépségipari kereskedelemben  |c Horváth Anna Laura  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozat célja a digitális marketingstratégiák szerepének vizsgálata az impulzusvásárlás ösztönzésében a magyar online szépségipari kereskedelemben. A téma aktualitását az e-kereskedelem dinamikus fejlődése és a fogyasztói magatartás változása indokolja, különös tekintettel a mobilalkalmazások, közösségi média platformok és influencermarketing térnyerésére. A dolgozat elméleti része bemutatja az impulzusvásárlás fogalmát, típusait és a vásárlói döntéshozatal pszichológiai modelljeit (S-O-R, EKB, Hawkins–Stern), majd részletesen elemzi a digitális marketing eszközöket, amelyek elősegítik az impulzív döntéshozatalt. A gyakorlati részben a két piacvezető szépségipari lánc, a DM és a Rossmann online stratégiáinak összehasonlítása történik, esettanulmányokkal és versenytárselemzéssel kiegészítve. A kvantitatív kutatás 156 fő megkérdezésével készült kérdőíves módszerrel, amely feltárta a fogyasztók impulzusvásárlási szokásait, valamint az online marketing elemek hatásait. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a vizuális tartalmak, az influencerek ajánlásai és az akciós hirdetések jelentősen befolyásolják az impulzív vásárlási hajlandóságot, különösen a fiatal női célcsoport körében. A dolgozat végkövetkeztetése, hogy az impulzusvásárlás tudatos ösztönzése stratégiai előnyt jelenthet az online szépségipari kereskedők számára, ha megfelelően alkalmazzák a perszonalizált, érzelemorientált marketingmegoldásokat. 
695 |a digitális marketing 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a impulzus 
695 |a impulzusvásárlás 
695 |a szépségipar 
700 1 |a Döklen-Takács Viktória  |e ths 
700 1 |a Máté Dr. Zoltán  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59077/1/Horv%C3%A1th%20Anna%20Laura-Szakdolgozat%202025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59077/2/Horv%C3%A1th%20Anna%20Laura-Szakdolgozat%202025.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59077/3/02-Jun-2025%20125123%20PM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59077/4/Horv%C3%A1th.pdf  |z Dokumentum-elérés