A Zwack Unicum marketingstratégiája és online kommunikációja

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szalay Tamara
További közreműködők: Harsányi Dávid Péter
Ruttner Tamara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
marketingkommunikáció
marketingstratégiák
márkaépítés
online marketing
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59118
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat a Zwack Unicum marketingstratégiáját és online kommunikációját vizsgálja, különös tekintettel a közösségi médiafelületeken való jelenlétére. A témaválasztást a digitális marketing és az online márkaépítés egyre növekvő szerepe indokolta, mivel napjaink fogyasztói döntéshozatalában kiemelt szerepet játszik a közösségi média aktivitás és a márkák online jelenléte. A dolgozat célja, hogy feltárja, hogyan alkalmazza a Zwack Unicum a digitális eszközöket a márkaépítésben és a fogyasztókkal való kapcsolattartásban, illetve, hogy ezek milyen hatással vannak a márkahűségre és a fogyasztói attitűdökre. A kutatás elméleti alapját a fogyasztói magatartás, a márkaépítés, valamint a marketingstratégia és az online kommunikáció szakirodalma képezte. A dolgozat kvalitatív és kvantitatív módszerekkel vizsgálta a vállalat stratégiáját: egy mélyinterjú keretében betekintést nyert a cég kommunikációs gyakorlatába, míg a kérdőíves felmérés a fogyasztói oldalról gyűjtött adatokat a közösségi médiában tapasztalt márkamegítélésről, a márkához kapcsolódó értékekről, valamint a vásárlói szokásokról. A kutatás eredményei megerősítették, hogy a Zwack Unicum digitális jelenléte, különösen az influenszer együttműködések és vizuálisan egységes közösségi tartalmak révén, hozzájárul a márkahűség erősítéséhez és a márkaidentitás fenntartásához. A fogyasztók által érzékelt értékek és az alkalmazott tartalom között szoros kapcsolat mutatható ki, ami igazolja a márkastratégia tudatosságát. A dolgozat javaslatokat is megfogalmaz a digitális jelenlét további fejlesztésére, különösen a fiatalabb célcsoportok hatékonyabb elérésének érdekében.