Brandek a magyar hip-hop videóklipekben és rapszövegekben. Márkamegjelenítések vizsgálata T. Danny dalain keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Moldoványi Martin Sándor
További közreműködők: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Veres Dr. István
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Branded content
Branded entertainment
T. Danny
termékelhelyezés
termékmegjelenítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59138

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59138
005 20251027143029.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Moldoványi Martin Sándor 
245 1 0 |a Brandek a magyar hip-hop videóklipekben és rapszövegekben. Márkamegjelenítések vizsgálata T. Danny dalain keresztül  |c Moldoványi Martin Sándor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A márkamegjelenítések és a brandépítés kérdésköre a digitális médiatérben egyrehangsúlyosabb szerepet kap, különösen a fiatal generációkra irányuló kommunikációban. Azeneipar, mint a populáris kultúra egyik meghatározó területe, nem csupán szórakoztatási funkcióttölt be, hanem identitásformáló és fogyasztói mintákat alakító szereppel is bír. A hip-hop műfaj -különösen annak vizuális és szöveges aspektusai - kiemelt helyet foglal el ebben a folyamatban,hiszen a műfaj kezdeteitől fogva szorosan összefonódik a márkák, státuszszimbólumok éstársadalmi üzenetek megjelenítésével.Szakdolgozatom a magyar hip-hop színtér egyik legismertebb és legbefolyásosabbelőadójának, T. Dannynek a munkásságán keresztül vizsgálja a márkamegjelenítések szerepét ésjelentőségét. A kutatás aktualitását az adja, hogy a digitális platformokon (pl. YouTube) keresztülterjedő videóklipek és dalszövegek kulcsfontosságú csatornái lettek a fiatal közönség elérésénekés így a márkák célzott kommunikációjának is. Ezen médiatér elemzése révén a dolgozatbetekintést kíván nyújtani abba, hogyan működik a branding a magyar zenei kultúrában és milyentudatos stratégiák mentén épül fel egy előadó saját márkaidentitása.A dolgozat fő célja annak feltárása, hogy milyen típusú márkák milyen kontextusbanjelennek meg T. Danny videóklipjeiben és dalszövegeiben, illetve hogy ezek a megjelenésekmilyen jelentést hordoznak, milyen értékeket közvetítenek és hogyan járulnak hozzá a zenészimidzséhez. A kutatás során kvalitatív tartalomelemzési módszert alkalmaztam, amely kiterjedt T.Danny YouTube-csatornáján elérhető összes videóklipjének (szám szerint 23) vizsgálatára,valamint dalszöveg elemzésére.Emellett egy online kérdőíves kutatással is kiegészült a vizsgálat, amely a közönségreakcióit, véleményeit térképezte fel a márkamegjelenítésekkel kapcsolatban.Az eredmények azt mutatják, hogy a márkák megjelenése nem véletlenszerű, hanemtudatos és stratégiai eszköze a személyes brandépítésnek. A verbális (dalszövegekben történőemlítések) és vizuális (öltözet, járművek, kiegészítők) megjelenítések egyaránt erősítik azt azimázst, amely hitelességet, anyagi sikert és modernitást sugall. A fiatal hallgatók számára ezek amárkák nemcsak fogyasztási termékeket, hanem aspirációs célokat is képviselnek.Összességében a szakdolgozat rávilágít arra, hogy a márkamegjelenítések a hazai zeneikultúrában is fontos szerepet töltenek be, nemcsak gazdasági, hanem kulturális és társadalmiszinten is. Az ilyen típusú elemzések segítenek megérteni a fiatal generációk fogyasztói ésértékrendszerének alakulását. 
695 |a Branded content 
695 |a Branded entertainment 
695 |a T. Danny 
695 |a termékelhelyezés 
695 |a termékmegjelenítés 
700 1 |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc  |e ths 
700 1 |a Veres Dr. István  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59138/1/Brandek%20a%20magyar%20hip-hop%20vide%C3%B3klipekben%20%C3%A9s%20rapsz%C3%B6vegekben.%20M%C3%A1rkamegjelen%C3%ADt%C3%A9sek%20vizsg%C3%A1lata%20T.%20Danny%20dalain%20kereszt%C3%BCl.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59138/2/Moldov%C3%A1nyiMartinPV%C3%81Fb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59138/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Moldov%C3%A1nyi%20Martin.pdf  |z Dokumentum-elérés