Fenntartható utazási trendek és a Z generáció utazási szokásai - Fogyasztói magatartás vizsgálata a fenntarthatóság tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horváth Júlia Csilla
További közreműködők: Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc
Péter András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fejlődés
fenntarthatóság
fogyasztói magatartás
ökoturizmus
trendkutatás
utazás
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59169

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg59169
005 20251027143100.0
008 251027suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Horváth Júlia Csilla 
245 1 0 |a Fenntartható utazási trendek és a Z generáció utazási szokásai - Fogyasztói magatartás vizsgálata a fenntarthatóság tükrében  |c Horváth Júlia Csilla  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a The research examines the relationship between sustainable travel trends and the consumer behavior of Gen Z. Environmentally conscious and responsible attitudes are gaining increasing attention and becoming more relevant in travel decisions. This study aims to explore current travel trends and determine the extent to which sustainability plays a role in Generation Z's decisions. The thesis seeks to answer the research questions using quantitative methods. In the online survey, 194 Hungarian participants from Generation Z shared their views on the most important factors that influence their travel behavior. The study summarizes the survey results and its main conclusions regarding the specific ways young people contribute to sustainable tourism, how conscious they are of their decisions, and the extent to which their online presence influences them. The results show that this generation prioritizes cost-effectiveness and convenience over sustainability, despite often expressing concerns about environmental issues. Social media significantly impacts reviving the desire to travel and shaping their travel habits. The study concludes that although Generation Z is aware of today's environmental challenges, sustainability's economic and social dimensions rarely feature in the public consciousness. Due to the powerful influence of online platforms, there is a need for educative marketing communication by large companies, which includes comprehensive education of younger generations on sustainable measures. However, the sample proved to be limited in its representativeness and therefore does not fully reflect the diversity of the entire Generation Z. 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a ökoturizmus 
695 |a trendkutatás 
695 |a utazás 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Papp-Váry Dr. Árpád Ferenc  |e ths 
700 1 |a Péter András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59169/1/Horv%C3%A1th%20J%C3%BAlia%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59169/2/Horv%C3%A1thJ%C3%BAliaCsillaPV%C3%81Fb%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59169/3/Horv%C3%A1th%20J%C3%BAlia_Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9s_K%C3%BCls%C5%91%20konzulens_P%C3%A9ter%20Andr%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés