A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány marketingkommunikációjának elemzése és szakértői imázsának bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Várnai-Kun Vera Zsuzsanna
További közreműködők: Tóth Andrea
Dokumentumtípus: Projektmunka
Kulcsszavak:kommunikációs stratégia
marketingkommunikéció
motiváció
nonprofit szervezet(ek)
Önkéntesség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59178

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg59178
005 20251027143109.0
008 251027suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Várnai-Kun Vera Zsuzsanna 
245 1 2 |a A Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány marketingkommunikációjának elemzése és szakértői imázsának bemutatása  |c Várnai-Kun Vera Zsuzsanna  |h [elektronikus dokumentum] 
516 |a Project_work 
520 3 |a Dolgozatomban a Baráthegyi Vakvezető és Segítőkutya Iskola Alapítványimázsát és marketing kommunikációját, sajátságos stratégiáját kívántambemutatni. Kutatási kérdéseimre a válaszokat igyekeztem megtalálni. Ezek azalábbiak:1. Milyen szerepet játszik az Alapítvány esetében az imázs aforrásszerzésben?Az bebizonyosodott, hogy az Alapítványt szakmai munkája, elismertségemiatt találják a támogatók méltónak az adományozásra. Hasonló képpen,az önkéntesek is magukénak érzik a szervezet küldetését, céljait, ezérttudnak vele azonosulni, és a saját környezetükben képviselni azt.2. Mi jelent motivációt az önkéntesek számára?Az önkéntesek természetesen szeretik a kutyákat, a kutyák társaságát.Azonban a mindennapokhoz az alábbi motivációkat emelték kibeszélgetéseink során: a társaság, a szociális kapcsolódás, a segítenivágyás, valamint a szellemi és fizikai frissesség megőrzése. Akölyöknevelő önkéntesség talán még egy szűkebb területnek isnevezhető az Alapítvány tevékenységi körén belül, így akik ezt afeladatot elvállalják, hasonlóan mély elköteleződéssel bírnak önkéntesmunkájuk irányában.3. Milyen sajátságos stratégia jelenik meg a Baráthegyi Vakvezető ésSegítőkutya Iskola Alapítvány marketing kommunikációjában?Az Alapítvány sok más civil szervezethez hasonlóan leginkább magánadományokból tartja fent magát, melyhez elengedhetetlen a felajánlhatóadó 1%-okért is intenzíven kampányolni. Bármennyire is szükségesek azanyagi javak, a hitelesség, a szakmai munka hangsúlyozása maradmindig a fókuszban, és nem alkalmaznak erősen emocionális üzeneteketannak érdekében, hogy rövidtávon megnöveljék a lehetséges támogatókszámát. Ez a stratégia működik, hiszen a szervezet immár 18 éves, és afejlődés, a növekedés, a hosszútávú célok többek között a tenyészállatprogrammal, folyamatosan lendületben tartják.Noha a nonprofit szervezetek nem feltétlenül rendelkeznek gazdaságiszemlélettel, mert céljuk nem a haszonszerzés, a profit maximalizálása,mégis a forrás szerzés érdekében rákényszerülnek, hogy marketingszempontból is áttekintsék tevékenységüket, és stratégiát állítsanak fel.A forrás szerzés mellett az önkéntesek részére is fontos, hogy vonzólegyen a szervezet imázsa, amit szívesen támogatnak munkájukkal. Azönkéntesek motivációjának fenntartása fontos, mert ezáltal büszkénvállalják fel a szervezetnél végzett munkájukat, terjesztik hírét, öregbítikhírnevét. 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a marketingkommunikéció 
695 |a motiváció 
695 |a nonprofit szervezet(ek) 
695 |a Önkéntesség 
700 1 |a Tóth Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59178/1/varnai_kun_vera_zsuzsanna_M7XCST_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/59178/2/Va%CC%81rnai-Kun_Vera_Zsuzsanna_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf  |z Dokumentum-elérés