Hogyan befolyásolják a fiatal generációt az aktuális véleményvezérek, sztárok, celebek hajviseletei (trendjei) a televízión, mint audiovizuális médián keresztül, és miképpen változott meg minden a közösségi média megjelenésével?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Takács Letícia
További közreműködők: Szmolek-Kiss Anita
Tóth-Parádi Olga Rita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fiatalok
influencer
közösségi média
manipuláció
mentálhigiénia
véleményvezér
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/59183
Leíró adatok
Kivonat:A kutatásom célja, hogy feltérképezzem a fiatalok médiafogyasztási szokásait, és megértsem, hogyan befolyásolja ez a viselkedésüket és önképüket, összefüggésben az általuk kedvelt influencerrel történő azonosulásban. Célom elemezni a televízió és a közösségi média hatásait a fiatalok reakcióira és önmagukról alkotott képére, és feltárni a különbségeket és hasonlóságokat. Továbbá vizsgálni szeretném, hogy a közösségi média és a televízió milyen hatással van a fiatalok mentális egészségére és jólétére, és milyen tényezők járulnak hozzá a pozitív vagy negatív hatásokhoz. A dolgozatom szempontjából azonban a legfontosabb annak a megértése, hogy miért követik a fiatalok a hírességek és influencerek hajviseleti trendjeit, ha követik és ez a ,, másolás” hogyan befolyásolja az önkifejezésüket és identitásukat. Szeretnék továbbá rávilágítani, hogy milyen pszichológiai tényezők játszanak közre a fiatalok véleményvezérekkel és celebekkel történő azonosulásának folyamatában, és hogyan befolyásolja ez a viselkedésüket és önképüket. Ahogy a világ egyre modernizálódik, és a fiatalok egyre inkább a felnőttekre és hírességekre szeretnének hasonlítani, legyen szó hajviseletről vagy viselkedésről, felmerül a kérdés: vajon a gyerekekből egyedi fiatal felnőttek válnak-e, vagy mindenki egyformán fog kinézni? Eltűnnek az egyéniségek és a saját stílusok, és mindenki az aktuális trendeket követi majd? A közösségi média teljesen átveszi az irányítást, és minden más háttérbe szorul?