Two Towers of cultural tourism;The relationship between literary tourism and film tourism based on Lord of the Rings
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | Cultural Tourism Literary Tourism Film Tourism Lord of the Rings Hungarian attitude Anne Buchmann |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/7923 |
Abstract: | Bevezetés: A kutatás az irodalmi turizmus és a filmturizmus kapcsolatát vizsgálja a Gyűrűk Ura példáján keresztül. Habár az elmúlt években nőtt az érdeklődés Új-Zéland, mint filmturizmus helyszín iránt, igen kis figyelem irányult az utazási motivációkra. A dolgozat a magyar, valamint az Anne Buchmann által publikált nemzetközi adatok összehasonlításával vizsgálja a fenti megállapítást. A felállított hipotézis a következő: a Gyűrűk Ura esetében a filmturizmus és az irodalmi turizmus összefonódott. Módszerek: Másodlagos forrásként Anne Buchmann nemzetközi kutatása szolgált, mely tényleges utazók turisztikai motivációját vizsgálta. Az elsődleges források egy online kérdőív segítségével kerültek feldolgozásra, mely a magyar emberek hozzáállását vizsgálta egy Gyűrűk Ura témájú utazáshoz. A kérdőív a Gyűrűk Urához kapcsolódó ismeretekről tartalmazott kérdéseket, a könyvről, filmről, valamint a célországról egyaránt. Eredmények: 105 ember töltötte ki a kérdőívet. A válaszadók több mint 50%-a ismerkedett meg a könyvvel az első film megjelenése után. 46% jelölte meg a film látványvilágát mint legmeghatározóbb tulajdonságot, míg 32% számára a történet volt a mérvadó. A válaszadók 83%-a merítene egyaránt a film, de a könyv világából is egy Gyűrűk Ura témájú utazás megszervezéséhez. Megbeszélés: Az eredmények alátámasztották, hogy a Gyűrűk Ura turizmus esetében nemcsak a filmturizmus, hanem a film alapjául szolgáló regény is az utazási motiváció részét képezi. Konklúzió: Azok a filmek, amelyek forgatókönyvei egy korábban kiadott, ismert regényen alapulnak egy újfajta utazási motivációt jelentenek: magukba foglalják az irodalmi turizmust és a filmturizmust is. |
---|