Felhő alapú szolgáltatás bevezetése autókereskedéseknél és szervizeknél Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kardos Attila
További közreműködők: Kovács Endre
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:felhő alapú szolgáltatás
CRM rendszerek
Informatikai rendszerek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/8567
Leíró adatok
Kivonat:Felhő alapú szolgáltatás bevezetése autókereskedéseknél és szervizeknél Magyarországon szakdolgozat címe Kardos Attila Hallgató neve Levelező/Gazdaságinformatikus/Levelező Szakdolgozatomban bemutatásra kerül felhő alapú szolgáltatások bevezetése magyarországi autókereskedéseknél és szervizeknél. A dolgozat első részében a felhőalapú számítástechnika fogalmi áttekintését veszem át. Bemutatásra kerül a cloud computing – számítási felhő – a megjelenésétől kezdve ami távolabbra tehető mint gondolnánk a jelenlegi állapotig bezárólag. Szakirodalom szerint csoportosítom a számítási felhő alapvető jellemzőit: On-demand self-service Broad network acces Resource pooling Rapid elasticity Measured service üzembe helyezési modelljeit: Private cloud Community cloud Public cloud Hibrid cloud és szolgáltatási modelljeit: IaaS – Infrastructure as a service PaaS – Platform as a service SaaS – Software as a service Továbbá megvizsgálom a különbséget a cloud computing és az SaaS között. Bár a két szolgáltatás egymásból következik, nem szabad figyelmen kívül hagynunk a két szolgáltatás közti különbséget. Végül a szakdolgozat első felének lezárásaként röviden bemutatom korunk legnagyobb felhő szolgáltatóit mint például Amazon, Microsoft, Google. Kitérek a 2016-ban aktuális cloud trendekre és betekintést eszközölök a legnagyobb felhő szolgáltatók lehetséges új irányvonalaiba, lezárásképp pedig megnézzük a legnépszerűbb SaaS és cloud applikációkat az üzleti életben. A dolgozat folytatásában bemutatásra kerül az Allied Software Systems Kft. (Alliedsoft). Ennél a cégnél töltöttem a szakmai gyakorlatomat – és itt dolgozok már több mint 5 éve - . Az AutoMaster DMS – vállalatirányítási rendszer kifejezetten autókereskedők részére – melynek köszönhetően a cég úgy döntött 2012-ben hogy SaaS szolgáltatást nyújt az ügyfeleinek, és beletekinthetünk röviden az AutoMaster működésébe. Szakdolgozatomban megvizsgáltam kvantitatív – kérdőíves – kutatás keretein belül, hogy az Alliedsoft ügyfelei körében 2012-ben mennyire voltak ismertek a számítási felhővel kapcsolatos fogalmak – PaaS, IaaS, SaaS - és a vele kapcsolatos szolgáltatások. A dolgozat második felében bemutatásra kerül az Alliedsoft SaaS szolgáltatás elindítása gépjármű kereskedések körében. Bemutatom a szolgáltatás elindításához szükséges modellek kiválasztásának (működési és szolgáltatási) kritériumait, a szolgáltatások előnyeit és hátrányait és a szükséges szoftvereket. Betekintést nyújtok a szolgáltatás kiépítésébe és elindulásának körülményeibe. 2012-2016 között létrejött szolgáltatás fejlesztés lépéseibe és új felhő alapú – Seafile – szolgáltatás elindításába. A dolgozat lezárásában betekintést eszközölök a jövőbeli tervekbe. Mind a cég, a magyarországi kis és középvállalatok, mind nagyvállalati és globális szinten a felhő szolgáltatások tekintetében. Összegzésként pedig rávilágítok, hogy a fenti szolgáltatások 2016-ban hol tartanak ismertség tekintetében a magyarországi autókereskedések körében, legyen szó Alliedsoft ügyfélről vagy általános