Percepció, folyamat és entrópia, azaz szolgáltatási folyamatok BPA elmélete

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gubán Ákos
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2014
Sorozat:Prosperitas 1 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:Fluidum
Fluidumáram
Logisztika
Folyamatszervezés
Entrópia
Node
Percepció
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1024

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1024
005 20210830121900.0
008 181127s2014 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Gubán Ákos 
245 1 0 |a Percepció, folyamat és entrópia, azaz szolgáltatási folyamatok BPA elmélete  |c Gubán Ákos  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2014 
300 |a 43-60 
490 0 |a Prosperitas  |v 1 No. 2 
520 3 |a The main aim of this article is to give the theoretical foundations for improving service processes based on user’s perceptions. In the previous researches of LOST research team the need of interpretation and definition of key concepts and terms have been raised and became a very important task in order to coordinate the research. Tis issue is covered in the first chapter of this paper followed by the analysis of the theoretical background of the internal uncertainty of business processes. Once this determination has been done it also become possible to establish an effective perceptional uncertainty concept to improve the effectiveness of a process without changing it physically. Another important aim of this paper is to theoretically identify entropy – the inner uncertainty – flow on a fluid flow of a service process. Can it cause an entropy domino effect? 
650 4 |a informatikai tudományok 
695 |a Fluidum 
695 |a Fluidumáram 
695 |a Logisztika 
695 |a Folyamatszervezés 
695 |a Entrópia 
695 |a Node 
695 |a Percepció 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1024/1/Guban.pdf  |z Dokumentum-elérés