|
|
|
|
LEADER |
00000nab a2200000 i 4500 |
001 |
publ1031 |
005 |
20200907080539.0 |
008 |
181012s2018 hu o 000 zxx d |
022 |
|
|
|a 2630-886X
|
040 |
|
|
|a BGE Publikációtár Repozitórium
|b hun
|
100 |
1 |
|
|a Kiss Konrád
|
245 |
1 |
2 |
|a A rövid ellátásláncok fejlesztésének perspektívái
|b PERSPECTIVES FOR THE DEVELOPMENT OF THE SHORT SUPPLY CHAINS
|c Kiss Konrád
|h [elektronikus dokumentum]
|
260 |
|
|
|a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály
|c 2018
|
300 |
|
|
|a 4-17
|
490 |
0 |
|
|a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
|v 2018 No. 1
|
520 |
3 |
|
|a A koncentrált élelmiszer-kereskedelemben az egyéni kisárutermelők jellemzően nem tudnak becsatlakozni a modern kereskedelmi láncok hálózataiba. A rövid ellátási láncokban (REL-ekben) való értékesítés egy alternatív és kézenfekvő megoldás a kisméretű termelők számára. A „modern kiskereskedelem” kialakulásával a hagyományos értékesítési csatornák részesedése azonban csökkent. Az Európai Unió jelenlegi költségvetési ciklusában (2014 és 2020 között) a rövid ellátási láncok támogatott prioritásnak minősülnek. A támogatásuk alapvető célja a kistermelők (kollektív) piacra jutásának segítése, és ezáltal jövedelmeik növelése. A jelenlegi tanulmány a termelők véleményét vizsgálja, egy olyan primer kutatás alapján, amelyet személyesen végeztem termelői piacokon és egy hagyományos piacon 2017 nyarának elején. A kutatás fő célja az volt, hogy feltárjam a termelők véleményét az értékesítési lehetőségeikről, és hogy megismerjem fejlesztési javaslataikat. A vizsgált mintában viszonylag kevés megkérdezett tudott érdemleges fejlesztési javaslatokat adni. A legfőbb ötletek a marketing-tevékenységek végzése, (termékpromóció), termékminőség, és a termelői együttműködések témakörökben születtek. A marketing által jobban megismertethetők az arra fogékony vásárlókkal a termelői javak értékei; például a „helybeliség,” a származás, esetleg a termékek kézműves mivolta. Egy termelői elbeszélés alapján azok a vásárlók jelentik számukra az érdemi keresletet, akik nem feltétlen gazdag emberek, hanem a rendelkezésükre álló jövedelemtöbbletüket hajlandóak a magasabb árszínvonalú termelői élelmiszerekre (is) fordítani.
|
650 |
|
4 |
|a közgazdaságtudományok
|
856 |
4 |
0 |
|u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1031/1/KISS_Konrad.pdf
|z Dokumentum-elérés
|