A rövid ellátásláncok fejlesztésének perspektívái PERSPECTIVES FOR THE DEVELOPMENT OF THE SHORT SUPPLY CHAINS

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Konrád
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály 2018
Sorozat:Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok 2018 No. 1
Tárgyszavak:
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1031

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1031
005 20200907080539.0
008 181012s2018 hu o 000 zxx d
022 |a 2630-886X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Kiss Konrád 
245 1 2 |a A rövid ellátásláncok fejlesztésének perspektívái  |b PERSPECTIVES FOR THE DEVELOPMENT OF THE SHORT SUPPLY CHAINS  |c Kiss Konrád  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály  |c 2018 
300 |a 4-17 
490 0 |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok  |v 2018 No. 1 
520 3 |a A koncentrált élelmiszer-kereskedelemben az egyéni kisárutermelők jellemzően nem tudnak becsatlakozni a modern kereskedelmi láncok hálózataiba. A rövid ellátási láncokban (REL-ekben) való értékesítés egy alternatív és kézenfekvő megoldás a kisméretű termelők számára. A „modern kiskereskedelem” kialakulásával a hagyományos értékesítési csatornák részesedése azonban csökkent. Az Európai Unió jelenlegi költségvetési ciklusában (2014 és 2020 között) a rövid ellátási láncok támogatott prioritásnak minősülnek. A támogatásuk alapvető célja a kistermelők (kollektív) piacra jutásának segítése, és ezáltal jövedelmeik növelése. A jelenlegi tanulmány a termelők véleményét vizsgálja, egy olyan primer kutatás alapján, amelyet személyesen végeztem termelői piacokon és egy hagyományos piacon 2017 nyarának elején. A kutatás fő célja az volt, hogy feltárjam a termelők véleményét az értékesítési lehetőségeikről, és hogy megismerjem fejlesztési javaslataikat. A vizsgált mintában viszonylag kevés megkérdezett tudott érdemleges fejlesztési javaslatokat adni. A legfőbb ötletek a marketing-tevékenységek végzése, (termékpromóció), termékminőség, és a termelői együttműködések témakörökben születtek. A marketing által jobban megismertethetők az arra fogékony vásárlókkal a termelői javak értékei; például a „helybeliség,” a származás, esetleg a termékek kézműves mivolta. Egy termelői elbeszélés alapján azok a vásárlók jelentik számukra az érdemi keresletet, akik nem feltétlen gazdag emberek, hanem a rendelkezésükre álló jövedelemtöbbletüket hajlandóak a magasabb árszínvonalú termelői élelmiszerekre (is) fordítani. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1031/1/KISS_Konrad.pdf  |z Dokumentum-elérés