Fogalmak mentén hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
2016
|
Sorozat: | Prosperitas
3 No. 2 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés gondolattérkép kevert módszertan oktatáskutatás tudásteremtő iskola vizuális szociológia diagrammatic elicitation education research knowledge-creating school mind map mixed methods visual sociology |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1081 |
MARC
LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1081 | ||
005 | 20210830132826.0 | ||
008 | 181210s2016 hu o 000 zxx d | ||
022 | |a 2064-759X | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Miskolczi Péter | |
245 | 1 | 0 | |a Fogalmak mentén |b hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára |c Miskolczi Péter |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Főiskola |c 2016 | ||
300 | |a 111-132 | ||
490 | 0 | |a Prosperitas |v 3 No. 2 | |
520 | 3 | |a Constant changes in the social and technological environment push teachers in higher education towards innovative methods, the effects of which they have to verify. The article focuses on methodology: it presents a mixed-method approach to an investigation of educational innovation. The research builds on the practice of visual sociology – of diagrammatic elicitation in particular. We collected sociodemographic information and one mind map at both the beginning and the end of the school semester from students. Our data can be analysed both qualitatively and quantitatively, and may help us to answer questions pertaining to the effectiveness of the course, its ability to reduce pre-existing gaps between students, and to the way students thematically organize their knowledge about sociology. | |
650 | 4 | |a szociológiai tudományok | |
695 | |a ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés | ||
695 | |a gondolattérkép | ||
695 | |a kevert módszertan | ||
695 | |a oktatáskutatás | ||
695 | |a tudásteremtő iskola | ||
695 | |a vizuális szociológia | ||
695 | |a diagrammatic elicitation | ||
695 | |a education research | ||
695 | |a knowledge-creating school | ||
695 | |a mind map | ||
695 | |a mixed methods | ||
695 | |a visual sociology | ||
700 | 1 | |a Király Gábor |e aut | |
700 | 1 | |a Kovács Kinga Emese |e aut | |
700 | 1 | |a Lovas Yvette |e aut | |
700 | 1 | |a Pálóczi Bence |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1081/1/Miskolczi-P.-Kiraly-G.-Kovacs-K.-Lovas-Y.-Paloczi-B.-1.pdf |z Dokumentum-elérés |