Fogalmak mentén hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Miskolczi Péter
Király Gábor
Kovács Kinga Emese
Lovas Yvette
Pálóczi Bence
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2016
Sorozat:Prosperitas 3 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés
gondolattérkép
kevert módszertan
oktatáskutatás
tudásteremtő iskola
vizuális szociológia
diagrammatic elicitation
education research
knowledge-creating school
mind map
mixed methods
visual sociology
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1081

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1081
005 20210830132826.0
008 181210s2016 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Miskolczi Péter 
245 1 0 |a Fogalmak mentén   |b hallgatói gondolattérképek alkalmazása oktatási újítás vizsgálatára  |c Miskolczi Péter  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2016 
300 |a 111-132 
490 0 |a Prosperitas  |v 3 No. 2 
520 3 |a Constant changes in the social and technological environment push teachers in higher education towards innovative methods, the effects of which they have to verify. The article focuses on methodology: it presents a mixed-method approach to an investigation of educational innovation. The research builds on the practice of visual sociology – of diagrammatic elicitation in particular. We collected sociodemographic information and one mind map at both the beginning and the end of the school semester from students. Our data can be analysed both qualitatively and quantitatively, and may help us to answer questions pertaining to the effectiveness of the course, its ability to reduce pre-existing gaps between students, and to the way students thematically organize their knowledge about sociology. 
650 4 |a szociológiai tudományok 
695 |a ábrakészítésen alapuló adatgyűjtés 
695 |a gondolattérkép 
695 |a kevert módszertan 
695 |a oktatáskutatás 
695 |a tudásteremtő iskola 
695 |a vizuális szociológia 
695 |a diagrammatic elicitation 
695 |a education research 
695 |a knowledge-creating school 
695 |a mind map 
695 |a mixed methods 
695 |a visual sociology 
700 1 |a Király Gábor  |e aut 
700 1 |a Kovács Kinga Emese  |e aut 
700 1 |a Lovas Yvette  |e aut 
700 1 |a Pálóczi Bence  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1081/1/Miskolczi-P.-Kiraly-G.-Kovacs-K.-Lovas-Y.-Paloczi-B.-1.pdf  |z Dokumentum-elérés