Utódlás az osztrák családi vállalkozásokban elégedettség és a generációk közti kapcsolat

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Ziniel Wolfgang
Voithofer Peter
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2017
Sorozat:Prosperitas 4 No. 3
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:vállalkozás átadása
Családi vállalkozás
Ausztria
kkv
utódlás
Business transfer
Family Business
Austria
SME
successor
incumbent
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1095

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1095
005 20230313145758.0
008 181212s2017 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Ziniel Wolfgang 
245 1 0 |a Utódlás az osztrák családi vállalkozásokban   |b elégedettség és a generációk közti kapcsolat  |c Ziniel Wolfgang  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2017 
300 |a 49-66 
490 0 |a Prosperitas  |v 4 No. 3 
520 3 |a The transfer of businesses contributes to the dynamics and the development of the economy in Austria. Successful transfers generate numerous positive impacts. securing both employment and investment, creating new jobs and stimulating growth are some of these effects. Failed transfers can contribute to negative effects, including the loss of jobs and an economic slowdown. Over recent years the number of business handovers in Austria has been rising. The forecasts show that this number will remain high over the next few years. Between 2015 and 2024 more than 42,000 economically sound SMEs will face the challenge of finding an appropriate successor. This means that 26 % of all Austrian SMEs (excluding one-person businesses) and 29 % of all employees in these companies will be affected. The aim of this paper is to provide a multi-faceted discussion of the relevance of affective components in family business transfers. A “good” relationship between the successor and the departing owner fosters the success of a transfer. Tis relationship involves, among others, the willingness to share relevant information, openness and respect. The satisfaction (with the completed business transfer) is closely interrelated with the relationship between the successor and the departing owner. Consequently, we can assume that affective and emotional components can indeed shape the success of business transfers. Based on that, new future research opportunities are outlined. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a vállalkozás átadása 
695 |a Családi vállalkozás 
695 |a Ausztria 
695 |a kkv 
695 |a utódlás 
695 |a Business transfer 
695 |a Family Business 
695 |a Austria 
695 |a SME 
695 |a successor 
695 |a incumbent 
700 1 |a Voithofer Peter  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1095/1/Ziniel-Voithofer.pdf  |z Dokumentum-elérés