Stratégia a kis családi vállalkozások vezetőinek utódlására, azaz egy megszelídítésre váró ördögi probléma

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Devins David
Jones Brian
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2017
Sorozat:Prosperitas 4 No. 3
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:kisvállalkozás
családi vállalkozások
nemzedékek közötti váltás
Vállalati stratégiakészítés
ördögi probléma
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1096

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1096
005 20230309150538.0
008 181213s2017 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Devins David 
245 1 0 |a Stratégia a kis családi vállalkozások vezetőinek utódlására, azaz egy megszelídítésre váró ördögi probléma  |c Devins David  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2017 
300 |a 67-91 
490 0 |a Prosperitas  |v 4 No. 3 
520 3 |a The transfer of businesses contributes to the dynamics and the development of the economy in Austria. Successful transfers generate numerous positive impacts. Securing both employment and investment, creating new jobs and stimulating growth are some of these effects. Failed transfers can contribute to negative effects, including the loss of jobs and an economic slowdown. Over recent years the number of business handovers in Austria has been rising. The forecasts show that this number will remain high over the next few years. Between 2015 and 2024 more than 42,000 economically sound SMEs will face the challenge of finding an appropriate successor. This means that 26% of all Austrian SMEs (excluding one-person businesses) and 29 % of all employees in these companies will be affected. The aim of this paper is to provide a multi-faceted discussion of the relevance of affective components in family business transfers. A “good” relationship between the successor and the departing owner fosters the success of a transfer. This relationship involves, among others, the willingness to share relevant information, openness and respect. The satisfaction (with the completed business transfer) is closely interrelated with the relationship between the successor and the departing owner. Consequently, we can assume that affective and emotional components can indeed shape the success of business transfers. Based on that, new future research opportunities are outlined. 
650 4 |a közgazdaságtudományok 
650 4 |a gazdálkodás- és szervezéstudományok 
695 |a kisvállalkozás 
695 |a családi vállalkozások 
695 |a nemzedékek közötti váltás 
695 |a Vállalati stratégiakészítés 
695 |a ördögi probléma 
700 1 |a Jones Brian  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1096/1/Devins-Jones.pdf  |z Dokumentum-elérés