A munkaerőpiac által elvárt kompetenciák megjelenése a gazdasági felsőfokú képzési és kimeneti követelményekben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály
Budapest
2017
|
Sorozat: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
2 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | Kompetenciák Készségek Képességek Tudásmenedzsment Kkv-k Vezető Vállalkozó Munkaerő-piac emberi erőforrás, képzés Tacit, explicit tudás Gazdasági felsőfokú szakképzés |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1167 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1167 | ||
005 | 20200828114835.0 | ||
008 | 200828s2017 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 978-615-5607-29-5 | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Kárpáti-Daróczi Judit | |
245 | 1 | 2 | |a A munkaerőpiac által elvárt kompetenciák megjelenése a gazdasági felsőfokú képzési és kimeneti követelményekben |c Kárpáti-Daróczi Judit |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály |b Budapest |c 2017 | ||
300 | |a 50-71 | ||
490 | 0 | |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok |v 2 | |
520 | 3 | |a A magyar felsőoktatási szakképzés során megszerzendő tudás elsődleges célja a gyakorlatban használható vagy igény vezérelt tudás, azaz a szükséges kompetenciák megszerzése. A munkaerő-piacon a kompetencia a dolgozónak a munkához elvárt tudását, a feladatok elvégzéséhez szükséges képességét jelenti. Így a foglalkozásokhoz, munkakörökhöz, illetve szakképesítésekhez rendelt kompetenciák meghatározzák a dolgozóktól elvárt követelményeket. A fentiek tükrében a felsőfokú szakképzésben részt vevő hallgatóknak a képzési program végére – és annak eredményeként – el kell érnie az aktív és önálló tevékenység szintjét. Ez egy teljes paradigmaváltást követel meg a felsőoktatástól. A magyar felsőoktatás szabályozásában jelentős változást jelentett a korábbi bemenet- és folyamatszabályozásról a képzési és kimeneti követelmények (KKK) formájú szabályozásra való áttérés. A másik fontos feladat a kettős kimeneti követelménynek való megfelelés: a felsőoktatási intézményeknek minden kimeneti szinten biztosítaniuk kell a végzettek számára egyrészt a munkaerő-piacon való elhelyezkedés, másrészt a tanulmányaik folytatásának lehetőségét. A harmadik kihívás, amelynek a felsőoktatási intézményeknek meg kell felelnie a kibocsátott munkaerő mobilitásának erősítése, ezáltal az európai munkaerő-piac hatékonyságának javítása. Ebben a tanulmányban – primer és szekunder kutatásunk eredményeire támaszkodva – azt kívánjuk bemutatni, hogy a gazdasági felsőoktatási képzés képzési és kimeneti követelményeiben milyen hangsúllyal jelennek meg a munkaerőpiaci elvárások. A kvalitatív kutatásunk alapjául az ún. „Grounded Theory” elmélet szolgált, míg a kvantitatív vizsgálat alapját a vállalkozásvezetők körében végzett kérdőíves felmérésünk adta. | |
650 | 4 | |a gazdálkodás- és szervezéstudományok | |
695 | |a Kompetenciák | ||
695 | |a Készségek | ||
695 | |a Képességek | ||
695 | |a Tudásmenedzsment | ||
695 | |a Kkv-k | ||
695 | |a Vezető | ||
695 | |a Vállalkozó | ||
695 | |a Munkaerő-piac | ||
695 | |a emberi erőforrás, képzés | ||
695 | |a Tacit, explicit tudás | ||
695 | |a Gazdasági felsőfokú szakképzés | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1167/1/03_Karpati-Daroczi_Judit.pdf |z Dokumentum-elérés |