A magyar autóipar az elektromos autó tükrében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ádám Kristóf Éliás
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Egyetem 2018
Sorozat:Prosperitas 5 No. 1
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:autógyártás
elektromos autó
járműgyártás
technológiaváltás
car production
electric car
vehicle production
technological change
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1489
Leíró adatok
Kivonat:Cikkemben azt vizsgálom, hogy az elektromos autók piaci térnyerése s a gyártási volumen ebből fakadó növekedése miként érinti a magyar autóipart. A cikk alapjául szolgáló kutatás során egyrészről szekunder forrásokra támaszkodtam, másrészről – primer kutatásként – interjúk segítségével megvizsgáltam egyes hazai autóipari beszállítók tevékenységét, és az így felhalmozott ismeretekből egy adatbázist építettem. Kutatásom alapján az alábbi főbb következtetésekre jutottam: az elektromos autók sorozatgyártása napjainkra már beindult, az iparági szereplők azonban a technológia folyamatos változása ellenére sem hisznek mai formájában az elektromobilitás széles körű elterjedésében. A magyar autóipar a világ autógyártásában marginális szerepet játszik; elsősorban Németország határozza meg, hogy Magyarországon mit gyártanak. Németország elkötelezte magát az elektromobilitás iránt, ugyanakkor a hagyományos autógyártás leépítése messze van, a két technológia feltételezhetően még sokáig egymás mellett fog élni. A magyar tulajdonú vállalatok szerepe a beszállítói hálózatban főleg a nyersanyagok feldolgozása. Hosszú távon elképzelhető a mechanikai alkatrészek iránti megrendelések csökkenése, ami az érintett vállalatokat új piacok keresésére kényszerítheti. A magyar beszállítói hálózatot azonban ez feltehetően nem fogja sokként érni.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:7-20
ISSN:2064-759X