A magyar autóipar az elektromos autó tükrében

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ádám Kristóf Éliás
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem 2018
Series:Prosperitas 5 No. 1
Subjects:
Kulcsszavak:autógyártás
elektromos autó
járműgyártás
technológiaváltás
car production
electric car
vehicle production
technological change
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1489

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1489
005 20230316145046.0
008 190918s2018 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Ádám Kristóf Éliás 
245 1 2 |a A magyar autóipar az elektromos autó tükrében  |c Ádám Kristóf Éliás  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |c 2018 
300 |a 7-20 
490 0 |a Prosperitas  |v 5 No. 1 
520 3 |a Cikkemben azt vizsgálom, hogy az elektromos autók piaci térnyerése s a gyártási volumen ebből fakadó növekedése miként érinti a magyar autóipart. A cikk alapjául szolgáló kutatás során egyrészről szekunder forrásokra támaszkodtam, másrészről – primer kutatásként – interjúk segítségével megvizsgáltam egyes hazai autóipari beszállítók tevékenységét, és az így felhalmozott ismeretekből egy adatbázist építettem. Kutatásom alapján az alábbi főbb következtetésekre jutottam: az elektromos autók sorozatgyártása napjainkra már beindult, az iparági szereplők azonban a technológia folyamatos változása ellenére sem hisznek mai formájában az elektromobilitás széles körű elterjedésében. A magyar autóipar a világ autógyártásában marginális szerepet játszik; elsősorban Németország határozza meg, hogy Magyarországon mit gyártanak. Németország elkötelezte magát az elektromobilitás iránt, ugyanakkor a hagyományos autógyártás leépítése messze van, a két technológia feltételezhetően még sokáig egymás mellett fog élni. A magyar tulajdonú vállalatok szerepe a beszállítói hálózatban főleg a nyersanyagok feldolgozása. Hosszú távon elképzelhető a mechanikai alkatrészek iránti megrendelések csökkenése, ami az érintett vállalatokat új piacok keresésére kényszerítheti. A magyar beszállítói hálózatot azonban ez feltehetően nem fogja sokként érni. 
650 4 |a közlekedéstudományok 
695 |a autógyártás 
695 |a elektromos autó 
695 |a járműgyártás 
695 |a technológiaváltás 
695 |a car production 
695 |a electric car 
695 |a vehicle production 
695 |a technological change 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1489/1/Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Adam-Kristof.-Elias.pdf  |z Dokumentum-elérés