A magyar autóipar az elektromos autó tükrében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
2018
|
Sorozat: | Prosperitas
5 No. 1 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | autógyártás elektromos autó járműgyártás technológiaváltás car production electric car vehicle production technological change |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1489 |
MARC
LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1489 | ||
005 | 20230316145046.0 | ||
008 | 190918s2018 hu o 000 zxx d | ||
022 | |a 2064-759X | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Ádám Kristóf Éliás | |
245 | 1 | 2 | |a A magyar autóipar az elektromos autó tükrében |c Ádám Kristóf Éliás |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |c 2018 | ||
300 | |a 7-20 | ||
490 | 0 | |a Prosperitas |v 5 No. 1 | |
520 | 3 | |a Cikkemben azt vizsgálom, hogy az elektromos autók piaci térnyerése s a gyártási volumen ebből fakadó növekedése miként érinti a magyar autóipart. A cikk alapjául szolgáló kutatás során egyrészről szekunder forrásokra támaszkodtam, másrészről – primer kutatásként – interjúk segítségével megvizsgáltam egyes hazai autóipari beszállítók tevékenységét, és az így felhalmozott ismeretekből egy adatbázist építettem. Kutatásom alapján az alábbi főbb következtetésekre jutottam: az elektromos autók sorozatgyártása napjainkra már beindult, az iparági szereplők azonban a technológia folyamatos változása ellenére sem hisznek mai formájában az elektromobilitás széles körű elterjedésében. A magyar autóipar a világ autógyártásában marginális szerepet játszik; elsősorban Németország határozza meg, hogy Magyarországon mit gyártanak. Németország elkötelezte magát az elektromobilitás iránt, ugyanakkor a hagyományos autógyártás leépítése messze van, a két technológia feltételezhetően még sokáig egymás mellett fog élni. A magyar tulajdonú vállalatok szerepe a beszállítói hálózatban főleg a nyersanyagok feldolgozása. Hosszú távon elképzelhető a mechanikai alkatrészek iránti megrendelések csökkenése, ami az érintett vállalatokat új piacok keresésére kényszerítheti. A magyar beszállítói hálózatot azonban ez feltehetően nem fogja sokként érni. | |
650 | 4 | |a közlekedéstudományok | |
695 | |a autógyártás | ||
695 | |a elektromos autó | ||
695 | |a járműgyártás | ||
695 | |a technológiaváltás | ||
695 | |a car production | ||
695 | |a electric car | ||
695 | |a vehicle production | ||
695 | |a technological change | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1489/1/Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Adam-Kristof.-Elias.pdf |z Dokumentum-elérés |