A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| Dokumentumtípus: | Cikk |
| Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
2018
|
| Sorozat: | Prosperitas
5 No. 2 |
| Tárgyszavak: | |
| Kulcsszavak: | Pénzügyi kultúra diszkrimináló index jósági mutató |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1503 |
| Kivonat: | A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit. |
|---|---|
| Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 10-21 |
| ISSN: | 2064-759X |