A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Ország Adrienn
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Budapesti Gazdasági Főiskola 2018
Sorozat:Prosperitas 5 No. 2
Tárgyszavak:
Kulcsszavak:Pénzügyi kultúra
diszkrimináló index
jósági mutató
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1503

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1503
005 20230316152529.0
008 210602s2018 hu o 000 zxx d
022 |a 2064-759X 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Ország Adrienn 
245 1 2 |a A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései  |c Ország Adrienn  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Főiskola  |c 2018 
300 |a 10-21 
490 0 |a Prosperitas  |v 5 No. 2 
520 3 |a A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit. 
650 4 |a szociológiai tudományok 
695 |a Pénzügyi kultúra 
695 |a diszkrimináló index 
695 |a jósági mutató 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503/1/Orszag-Adrienn.pdf  |z Dokumentum-elérés