A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
2018
|
Sorozat: | Prosperitas
5 No. 2 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | Pénzügyi kultúra diszkrimináló index jósági mutató |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1503 |
MARC
LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1503 | ||
005 | 20230316152529.0 | ||
008 | 210602s2018 hu o 000 zxx d | ||
022 | |a 2064-759X | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Ország Adrienn | |
245 | 1 | 2 | |a A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései |c Ország Adrienn |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Főiskola |c 2018 | ||
300 | |a 10-21 | ||
490 | 0 | |a Prosperitas |v 5 No. 2 | |
520 | 3 | |a A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit. | |
650 | 4 | |a szociológiai tudományok | |
695 | |a Pénzügyi kultúra | ||
695 | |a diszkrimináló index | ||
695 | |a jósági mutató | ||
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503/1/Orszag-Adrienn.pdf |z Dokumentum-elérés |