A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Article |
| Published: |
Budapesti Gazdasági Főiskola
2018
|
| Series: | Prosperitas
5 No. 2 |
| Subjects: | |
| Kulcsszavak: | Pénzügyi kultúra diszkrimináló index jósági mutató |
| Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1503 |
MARC
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | publ1503 | ||
| 005 | 20230316152529.0 | ||
| 008 | 210602s2018 hu o 000 zxx d | ||
| 022 | |a 2064-759X | ||
| 040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
| 100 | 1 | |a Ország Adrienn | |
| 245 | 1 | 2 | |a A hazai középiskolások pénzügyi műveltségi vizsgálatának módszertani kérdései |c Ország Adrienn |h [elektronikus dokumentum] |
| 260 | |a Budapesti Gazdasági Főiskola |c 2018 | ||
| 300 | |a 10-21 | ||
| 490 | 0 | |a Prosperitas |v 5 No. 2 | |
| 520 | 3 | |a A tanulmány a hazai középiskolai diákok körében 2012 és 2015 között végzett felmérés eredményeit mutatja be. A pénzügyi kultúra elméleti fogalmának és dimenzióinak bemutatása után az Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület és a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának közös kutatócsoportja által készített felmérés módszertani kérdéseit vizsgálom. A jósági mutató alapján megállapítom, mely kérdések tekinthetők könnyűnek és nehéznek. A diákokat teljesítményük alapján három kategóriába sorolom (alsó 30%, középső 40%, felső 30%), majd összehasonlítom a jobban és a rosszabbul teljesítő tanulók jellemzőit. | |
| 650 | 4 | |a szociológiai tudományok | |
| 695 | |a Pénzügyi kultúra | ||
| 695 | |a diszkrimináló index | ||
| 695 | |a jósági mutató | ||
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1503/1/Orszag-Adrienn.pdf |z Dokumentum-elérés |