Review of Aroma Marketing in Selected Areas Case of Fashion Stores

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Sugrová Michaela
Paluchová Johanna
Horská Elena
Bercik Jakub
Gendiar Samuel Norman
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Főiskola 2018
Series:Prosperitas 5 No. 3
Subjects:
doi:10.31570/Prosp_2018_03_6

Kulcsszavak:aroma marketing
aromatization
emotions
fashion
scent
aromamarketing
illatosítás
illat
érzelmek
divat
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1518
Description
Abstract:A divatáruüzletek manapság egyre gyakrabban alkalmaznak speciális látványelemeket és egyéb eszközöket, amelyekkel rábírják vevőiket, hogy hosszabb ideig maradjanak, és egyúttal serkentsék őket a vásárlásra. Egyre több tudományos elemzés foglalkozik azzal, hogy megtalálják azt a tökéletes illatot a divatboltok számára, ami előnyös az üzlet szempontjából. Ha a boltok tulajdonosai és a marketingszakemberek megtalálják az üzletük számára tökéletes és legérdekesebb illatanyagot, meg kell találniuk azt a helyet is, ahonnan azt a leghatékonyan kiszórhatják. Az üzlet nagyságától függ, mennyi és milyen nagyságú diffúzort kell alkalmazni, illetve mennyi folyékony illatanyagra van szükség. A diffúzor elhelyezése történhet ott, ahol nagy a vásárlói forgalom, pl. az ajtóknál, vagy olyan szűk helyen, ahol a fogyasztókat közelebb akarják hoznia termékhez, és természetesen ott, azon termékek közelében, amelyekből növelni akarják az eladást. Az is fontos, hogy megfelelő szellőzése legyen az üzletnek, hogy megfelelő légmozgás legyen, és ne áramoljon ki az illatosított levegő – a nyitott ablakok és ajtók nem szerencsések ebben az esetben. Tanulmányunkban áttekintést adunk az elméleti szakirodalomról, amely az aromamarketing divatáruboltokban való közvetlen alkalmazásával és annak a fogyasztókra gyakorolt hatásával foglalkozik.
Physical Description:111-121
ISSN:2064-759X