Milyen változást hoz a „service dominant logic” a marketingbe?

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zsigmond Tibor
Format: Article
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem 2019
Series:Prosperitas 6. No. 2
Subjects:
doi:10.31570/Prosp_2019_02_6

Kulcsszavak:Service-dominant logic
SDL
Goods-dominant logic
GDL
szolgáltatásmarketing
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1601

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ1601
005 20230130135909.0
008 210614s2019 hu o 000 zxx d
022 |a 2786-4359 
024 |a 10.31570/Prosp_2019_02_6  |2 doi 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Zsigmond Tibor 
245 1 0 |a Milyen változást hoz a „service dominant logic” a marketingbe?  |c Zsigmond Tibor  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |c 2019 
300 |a 116-131 
490 0 |a Prosperitas  |v 6. No. 2 
520 3 |a Az utóbbi évtizedekben a marketingszakembereket az foglalkoztatta, hogy miként lehetne megújítani a marketinget. A legtöbb kutató élesen bírálta a korábbi – a goodsdominant logic – elméletet, és újabb elméletek kialakítását szorgalmazták. Ezen elméletek közül kiemelkedett Vargo és Lusch modellje – a „Service-dominant logic”. Az új szemléletmód nagy port kavart a szakmában. Míg sokan támogatták, addig viszonylag magas volt a bírálók aránya is. A modell mind a mai napig nem teljesen megoldott, több – főként gyakorlati – problémával küzd. Cikkünk célja bemutatni ezen új elmélet kialakulásának útját, továbbá a különbségeket a két elmélet (GDL és SDL) között. Értékelésre kerül az új modell, mely során a legfőbb előnyeit és hiányosságait mutatjuk be és felvázoljuk, milyen változásokra lenne szükség a jövőben. A modellt érdemes lenne továbbfejleszteni és népszerűsíteni, hogy a vállalatok megismerjék annak működését. Az online platformokban rejlő lehetőségeket még jobban ki lehetne használni – az eredeti elmélet megalkotásánál még nem álltak rendelkezésre, ám segítségükkel könnyebben be lehetne vonni a fogyasztókat a folyamatokba. 
650 4 |a média- és kommunikációs tudományok 
695 |a Service-dominant logic 
695 |a SDL 
695 |a Goods-dominant logic 
695 |a GDL 
695 |a szolgáltatásmarketing 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1601/1/Zsigmond_Milyen-valtozast-hoz.pdf  |z Dokumentum-elérés