Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
Budapest
2019
|
Sorozat: | Kutatói innovációk Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból
|
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás Oktatásmódszertan módszertani innovációk |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1634 |
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1634 | ||
005 | 20210602111425.0 | ||
008 | 210602s2019 hu o 000 zxx d | ||
020 | |a 9786155607752 | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Jármai Erzsébet Mária | |
245 | 1 | 0 | |a Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban |c Jármai Erzsébet Mária |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem |b Budapest |c 2019 | ||
300 | |a 65-90 | ||
490 | 0 | |a Kutatói innovációk Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból | |
520 | 3 | |a A BGE kutatócsoportja két éven keresztül vizsgálta a felsőoktatás-módszertan helyzetét és kereste a lehetséges megoldásokat. A kutatás fókuszában a gazdasági felsőoktatás állt, ebben a körben végeztünk felméréseket az oktatók és hallgatók körében. A kutatás eredményeit több tanulmányban már közzé tettük. Jelen írásunkban az oktatók tanítási módszereikkel kapcsolatos gondolatait mutatjuk be. A szakirodalom régóta feszegeti azt a kérdést, hogy szükséges-e, legyen-e pedagógiai végzettsége az oktatóknak. Vajon függ-e ettől, hogy milyen módszertani repertoárral dolgozik az oktató? Mi befolyásolja a felsőoktatásban tanítók módszerválasztását? Van-e az oktatóknak hajlandósága, felkészültsége a digitális forradalom napjainkat elárasztó eszközeinek bevetésére a hallgatók érdeklődésének felkeltése, annak fenntartása, és a tanulás hatékonyságának fokozása érdekében? Primer kutatásunk többek között e kérdésekre próbált választ találni. Kutatócsoportunk 56 gazdasági képzésben érintett oktatóval készített félig strukturált interjút. A beszélgetések szövegét elsősorban kvalitatív eljárásokkal elemeztük. Eredményeink sokszínű képet festenek a gazdasági felsőoktatásban alkalmazott oktatási módszerekről. Találkozhatunk a módszertani újítások mellett elkötelezett és attól teljes mértékben elzárkózó oktatókkal is. Célunk, hogy kutatásunkkal hozzájáruljunk az egyetemi oktatók közötti tudásmegosztáshoz, a jó gyakorlatok megismeréséhez, elterjedéséhez. | |
650 | 4 | |a szociológiai tudományok | |
695 | |a Felsőoktatás | ||
695 | |a Oktatásmódszertan | ||
695 | |a módszertani innovációk | ||
700 | 1 | |a Fűzi Beatrix Zsuzsanna |e aut | |
700 | 1 | |a Végh Ágnes |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1634/1/Kutat%C3%B3i%20innov%C3%A1ci%C3%B3k%20egybe_p065-090.pdf |z Dokumentum-elérés |