Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Jármai Erzsébet Mária
Fűzi Beatrix Zsuzsanna
Végh Ágnes
Format: Book part
Published: Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest 2019
Series:Kutatói innovációk Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból
Subjects:
Kulcsszavak:Felsőoktatás
Oktatásmódszertan
módszertani innovációk
Online Access:http://publikaciotar.uni-bge.hu/1634

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 publ1634
005 20210602111425.0
008 210602s2019 hu o 000 zxx d
020 |a 9786155607752 
040 |a BGE Publikációtár Repozitórium  |b hun 
100 1 |a Jármai Erzsébet Mária 
245 1 0 |a Tanításmódszertani kihívások a gazdasági felsőoktatásban  |c Jármai Erzsébet Mária  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |a Budapesti Gazdasági Egyetem  |b Budapest  |c 2019 
300 |a 65-90 
490 0 |a Kutatói innovációk Válogatás egy kutatási projekt eredményeiből az EFOP 3.6.1-16-2016-00012 számú projekt keretében végzett kutatásokból 
520 3 |a A BGE kutatócsoportja két éven keresztül vizsgálta a felsőoktatás-módszertan helyzetét és kereste a lehetséges megoldásokat. A kutatás fókuszában a gazdasági felsőoktatás állt, ebben a körben végeztünk felméréseket az oktatók és hallgatók körében. A kutatás eredményeit több tanulmányban már közzé tettük. Jelen írásunkban az oktatók tanítási módszereikkel kapcsolatos gondolatait mutatjuk be. A szakirodalom régóta feszegeti azt a kérdést, hogy szükséges-e, legyen-e pedagógiai végzettsége az oktatóknak. Vajon függ-e ettől, hogy milyen módszertani repertoárral dolgozik az oktató? Mi befolyásolja a felsőoktatásban tanítók módszerválasztását? Van-e az oktatóknak hajlandósága, felkészültsége a digitális forradalom napjainkat elárasztó eszközeinek bevetésére a hallgatók érdeklődésének felkeltése, annak fenntartása, és a tanulás hatékonyságának fokozása érdekében? Primer kutatásunk többek között e kérdésekre próbált választ találni. Kutatócsoportunk 56 gazdasági képzésben érintett oktatóval készített félig strukturált interjút. A beszélgetések szövegét elsősorban kvalitatív eljárásokkal elemeztük. Eredményeink sokszínű képet festenek a gazdasági felsőoktatásban alkalmazott oktatási módszerekről. Találkozhatunk a módszertani újítások mellett elkötelezett és attól teljes mértékben elzárkózó oktatókkal is. Célunk, hogy kutatásunkkal hozzájáruljunk az egyetemi oktatók közötti tudásmegosztáshoz, a jó gyakorlatok megismeréséhez, elterjedéséhez. 
650 4 |a szociológiai tudományok 
695 |a Felsőoktatás 
695 |a Oktatásmódszertan 
695 |a módszertani innovációk 
700 1 |a Fűzi Beatrix Zsuzsanna  |e aut 
700 1 |a Végh Ágnes  |e aut 
856 4 0 |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1634/1/Kutat%C3%B3i%20innov%C3%A1ci%C3%B3k%20egybe_p065-090.pdf  |z Dokumentum-elérés