Japanese firms in Hungary Skills dupply and demand A socio-cultural background
Saved in:
Main Authors: |
Székács Anna Sato Noriko |
---|---|
Format: | Article |
Published: |
2019
|
Series: | Linked together for 150 years : Hungary and Japan analyses of recent economic and social trends in Japan and their effects on Hungary
|
Subjects: | |
Kulcsszavak: | Japán Magyarország Szociológia |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1675 |
Similar Items
The Future of Japanese Urbanization Technological Wonderland
: Pizzolo Paolo
Published: (2023)
: Pizzolo Paolo
Published: (2023)
Building a culture of full engagement within a firm in Hungary
: Horváth Róbert
: Horváth Róbert
The distribution of state aid among SMEs and large firms in Hungary
: Mészáros Anna
: Mészáros Anna
Cash management in the multinational firm and its effect on the value of the firm
: Faragó Katalin Ágnes
: Faragó Katalin Ágnes
Learning Japanese in Europe Some choose the language for practical reasons, but many remain attracted by the richness of Japan's culture and heritage
: Hidasi Judit
Published: (2019)
: Hidasi Judit
Published: (2019)
Changes in the Japanese economy - Abenomics
: Hajdu Károly
: Hajdu Károly
The effects of womenomics on the japanese economy
: Dudás Klára
: Dudás Klára
SUSTAINABILITY OF SMALL TOURISTIC FIRMS IN HUNGARY THROUGH THE PRESENTATION OF APARTMENTS IN BUDAPEST COMPANY.
: Csatlós Kármen Anna
: Csatlós Kármen Anna
The motivations of Japanese tourists for leisure travel with an insight to Budapest
: Molnár Anna Petra
: Molnár Anna Petra
Communication Gaps between European and Japanese Speakers
: Hidasi Judit
Published: (1993)
: Hidasi Judit
Published: (1993)
Az információs társadalom hatása a nyelvi terjeszkedésre - japán példákon
: Sato Noriko, et al.
Published: (2005)
: Sato Noriko, et al.
Published: (2005)
Milyen munkaerőt igényelnek a hazánkban működő távol-keleti cégek? Új utak a távol-keleti régió menedzsmentjében és kultúrájában otthonos emberi erőforrás képzése terén
: Sato Noriko, et al.
Published: (2008)
: Sato Noriko, et al.
Published: (2008)
Együttműködési formák szerepe és lehetőségei a japán (és más távol-keleti) szaknyelv és üzleti kultúra elsajátításában
: Sato Noriko, et al.
Published: (2016)
: Sato Noriko, et al.
Published: (2016)
Egy magyar-japán közös szerkesztésű japán nyelvkönyv készítésének tanulságai - módszertani, kultúraközi és gender szempontból
: Sato Noriko, et al.
Published: (2012)
: Sato Noriko, et al.
Published: (2012)
Communication Gaps between Euro-American and Japanese Speakers
: Hidasi Judit
Published: (1995)
: Hidasi Judit
Published: (1995)
Challenges for the Japanese Economy - The cultural aspects of the weakening of Japan compared to its Asian competitors
: Vida Március Mitsuki
: Vida Március Mitsuki
Internationalization of small and medium-sized firms in Russia
: Karimli Elchin
: Karimli Elchin
Internationalization of Hungarian small and medium sized firms
: Stefkó Boglárka
: Stefkó Boglárka
Economic drivers of firms’ purpose driven choice of climate change disclosures evidence from listed Nigerian firms
: Folayemi, Omolade Akintunde, et al.
Published: (2024)
: Folayemi, Omolade Akintunde, et al.
Published: (2024)
Fordítási kérdések a japán és a magyar nyelvben Murakami Haruki Kafka a tengerparton című könyvének fordítása alapján
: Sato Noriko
Published: (2009)
: Sato Noriko
Published: (2009)
A japán kultúra fogadtatása Magyarországon
: Sato Noriko
Published: (2001)
: Sato Noriko
Published: (2001)
International Firms in Oil and Gas Industry From CEE Region
: Kasim Nour
: Kasim Nour
Internationalization of Hungarian firms with special regard to Christmas tree trading
: Bogár Bettina
: Bogár Bettina
Nemawashi a japán kommunikációban
: Hidasi Judit, et al.
Published: (2015)
: Hidasi Judit, et al.
Published: (2015)
Internationalization of Hungarian firms, Case study based on two trading companies
: Sipka Roland Csaba
: Sipka Roland Csaba
Online marketing strategy for a Japanese restaurant in Budapest during the COVID-19 Pandemic
: Hirano Mizuki
: Hirano Mizuki
Risks and opportunities stemming from the local concept of a bank effects of socio-cultural and political background on banking systems of Germany and China
: Nazarova Nazarova
: Nazarova Nazarova
Hungary’s Investment Profile – A Macroeconomic Background
: Moldicz Csaba
Published: (2015)
: Moldicz Csaba
Published: (2015)
Conflicts of interest between online firms offering CFDs and other speculative products to retail investors and their clients
: Rák Miklós Márk
: Rák Miklós Márk
Futures literacy as a special soft skill – concept of a new research
: Gáspár Tamás
Published: (2023)
: Gáspár Tamás
Published: (2023)
Personal Computer Demand During the Pandemic in Hungary
: Jin Xin Ru
: Jin Xin Ru
Community gardens as sustainable community movementorganisations in Hungary
: Bársony Fanni
Published: (2019)
: Bársony Fanni
Published: (2019)
A távol-keleti régió menedzsmentje és vállalati kommunikációja, mint a komplex nyelvoktatás része
: Székács Anna
Published: (2008)
: Székács Anna
Published: (2008)
50 Years Of Sociology In Hungary Report on the joint anniversary conference of the Hungarian Sociological Association and the Institute for Sociology of the Centre for Social Sciences of the Hungarian Academy
: Géring Zsuzsanna, et al.
Published: (2014)
: Géring Zsuzsanna, et al.
Published: (2014)
Comparative Report on Mentoring in SMEs in Hungary, Finland, France and Romania
: Csizmadia Péter, et al.
Published: (2017)
: Csizmadia Péter, et al.
Published: (2017)
Future-Oriented skills in strategic decision-making A case study of a leading technology firm
: Pahlavanyali Nariman
Published: (2024)
: Pahlavanyali Nariman
Published: (2024)
Availability of human rights and the case study of irregular economic migrants in Thailand and Hungary
: Sarachon Thunyanun
Published: (2023)
: Sarachon Thunyanun
Published: (2023)
Organisational culture and business communication of Ibiden Hungary Ltd.
: Gaál Anna Zelma
: Gaál Anna Zelma
A japán hangutánzó, hangfestő szavak és a műfordítás
: Székács Anna
Published: (1996)
: Székács Anna
Published: (1996)
Japán vendég - magyaros vendéglátás Mit tehet a japánnyelv-oktatás a japán beutazó turizmus fejlesztéséért?
: Székács Anna
Published: (2003)
: Székács Anna
Published: (2003)
Similar Items
-
The Future of Japanese Urbanization Technological Wonderland
: Pizzolo Paolo
Published: (2023) -
Building a culture of full engagement within a firm in Hungary
: Horváth Róbert -
The distribution of state aid among SMEs and large firms in Hungary
: Mészáros Anna -
Cash management in the multinational firm and its effect on the value of the firm
: Faragó Katalin Ágnes -
Learning Japanese in Europe Some choose the language for practical reasons, but many remain attracted by the richness of Japan's culture and heritage
: Hidasi Judit
Published: (2019)