Családi vállalkozások generációváltása, mint kompetenciafüggő komplex probléma – oktatási szempontból
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
2020
|
Sorozat: | Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok
2020 No. 1 |
Tárgyszavak: | |
Kulcsszavak: | Családi vállalkozás Generációváltás Oktatás Digitalizáció Family Business Succession Digitazation Education |
Online Access: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/1687 |
MARC
LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | publ1687 | ||
005 | 20200713130320.0 | ||
008 | 200713s2020 hu o 000 zxx d | ||
022 | |a 2630-886X | ||
040 | |a BGE Publikációtár Repozitórium |b hun | ||
100 | 1 | |a Krancsovits Melinda | |
245 | 1 | 0 | |a Családi vállalkozások generációváltása, mint kompetenciafüggő komplex probléma – oktatási szempontból |c Krancsovits Melinda |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar, Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék |c 2020 | ||
300 | |a 71-89 | ||
490 | 0 | |a Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok |v 2020 No. 1 | |
520 | 3 | |a Közel egy évtizede jelentek meg a magyar szakirodalomban az első értekezések arról, hogy a hazai családi vállalkozások alapító-tulajdonosainak fel kell készülniük a generációváltásra. A hazai kkv-szektornak körülbelül 60%-át teszik ki a családi vállalkozások, és ezeknek hozzávetőlegesen 40%-ánál lenne esedékes a generációváltás, azaz vagy már megtörtént az átadás-átvétel családon belül, vagy a közeljövőben fog megtörténni (KÁSAet al., 2018). Ezzel szemben a legfrissebb kutatások szerint is csak az érintett vállalkozások egyharmada foglalkozik egyáltalán az utódlás kérdésével.Pedig az idő vészesen fogy. Az utódlás folyamatát meg kell kezdeni, hiszen az átmenet éveket vesz igénybe, miközben fel kell készíteni a vállalatot a digitalizáció globális kihívásaira is a hosszú távú túlélés érdekében.De vajon elérhető-e az a tudás, ami lehetővé teszi a professzionális generációváltást? Támogatja-e, motiválja-e az alapítókat és az utódokat a folyamat során könnyen elérhető ismeretanyag, legjobb gyakorlat, elméleti háttér?A kutatás célja ‒a családi vállalkozások definiálását és a generációváltás elméletének a bemutatását követően ‒összefoglalni azokat az informatikai rendszereket, menedzsment módszereket, oktatási programokat és internetes ismeretforrásokat, amelyek megléte, alkalmazása megkönnyíti a generációváltás folyamatát. Alapvetően a szakirodalmi elemzés és a desk research kutatás az alapja a munkánknak.A generációváltás oktatási területeit vizsgálva felderítjük a nemzetközi és a hazai, online és „coach” típusú vezetői tréningeket. Azt tapasztaljuk, hogy Magyarországon kis számban találunk módszertani szempontból igényes eszközöket, programokat, amelyek felkészíthetnék a generációváltásraa családi vállalatokat. | |
650 | 4 | |a gazdálkodás- és szervezéstudományok | |
695 | |a Családi vállalkozás | ||
695 | |a Generációváltás | ||
695 | |a Oktatás | ||
695 | |a Digitalizáció | ||
695 | |a Family Business | ||
695 | |a Succession | ||
695 | |a Digitazation | ||
695 | |a Education | ||
700 | 1 | |a Gyimesi Áron |e aut | |
700 | 1 | |a Konczosné Szombathelyi Márta |e aut | |
856 | 4 | 0 | |u https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1687/1/sz%C3%A1m%201%20%282020%29_%20Multidiszciplin%C3%A1ris_Krankovits.pdf |z Dokumentum-elérés |